Lördag

Gick upp före 7. Tim hade samling kvart i 8 vid Smedjehov. Jag fixade hästarna & åkte egen bil dit vid 9 & kollade på matchen. Det är inte så kul med hockeyn längre tyvärr,tycker varken vi eller sonen..Motståndarlaget ville "värva" över honom :) Vi får se hur det blir med det. Förlust blev det iaf med 9-3 tror jag.
Hemma började jag fixa med maten inför eftermiddans gäster. Vi hade äntligen (efter flera år) lyckats få ihop en dag när både vi &  Fam Hall hade tid att umgås :) Deras familj har utökats med 2 personer sen vi träffades sist !
Vädret va kanon (kors i taket..) så vi kunde sitta ute & grilla! Längesen sist. Det va på Stephies födelsedag senast tror jag. Augustivädret har inte varit roligt i år.
Tim & Petter (10) hoppade i poolen en stund oxå. +26 är det fortfarande - lite kyligt tycker vi men det går :)
Gustav (2.5) gick runt poolen & tittade på dom stora pojkarna men brukar inte vilja bada. Men titta lite kan man ju göra...& plaska lite i vattnet med grejor.... & PLUMS & PLASK så ramlade han i. Tim & Petter va under vattnet precis när det hände & märkte därför inget. Men Thomas va snabb som en gasell & rusade fram till poolen & .... hoppade i (!) med skor & kläder & allt ! :) HaHa. 2 blöta klädsimmare kom strax därefter upp ur poolen. Den ena dök i en gång till, eftersom han redan va blöt ! Xtra kläder till barnen har man ju med sig men hädanefter vet Mia att hon även måste packa en extra omgång till maken när dom är bortbjudna :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0