Söndag

Uppe med tuppen (igen)
Anette & Berry dök upp vid 8.30 som vanligt. Börjar bli en god vana det här. Även vädret har skaffat sig goda vanor, solen sken även om det var lite kyligt i luften till att börja med. Men vi blev snart varma alla 4 uppe vid högamon. Hästarna va pigga & glada & vet vad som gäller numera när vi kommer upp dit. Det kändes som Enchante va mer med på noterna idag än tidigare. Vilket gjorde det snäppet jobbigare för mig :) Inte lätt att hantera honom på tränsbett när han får för sig nåt :) Men mysigt att han är pigg & vill framåt.
Hästarna ser verkligen nöjda ut efter att ha fått galoppera så långt. Perfekt med den långa skritturen hem efter oxå.
Spolade häst & tvättade schabrak efter & tog en fika med Stephie som spenderade förmiddan' i soffan (undrar varför :) )
Tvättade 2 väskor åt Tim oxå. Tog sen en solstol & låg i solen en stund = jätteskönt. Stephie började jobba 15 så jag skjutsade henne & åkte sen till Nyarpsstugen & sprang ett varv på spåret - skönt.
Tim spelade match i Linköping idag - tyvärr blev det förlust idag igen.
En skön & lugn dag där jag har fått "bestämma" själv vad jag vill göra. Det behövs såna dagar ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0