Finbesök

Har haft en lugn helg med besök av Mia & Roger! Kul.
Va nere på torget, stan & A6 en sväng på lördan. Vädret var inte det bästa, det var ganska kallt!
Men när Mia & jag tog en sväng med hästarna sken solen & det blev riktigt varmt :-) särskilt för Mia & Rubin som promenerade!
Vi spelade lite spel på kvällen & skrattade en del åt våra teckningskunskaper.. Eller brist på....
På söndan tog vi en förmiddagspromenad som tur var. Sen öppnade sig himlen & regnet vräkte ner hela eftermiddagen :-( usch.
M & R åkte vid 16 tiden. Ja fortsatte på den slappa vägen & gjorde inte mycket mer nytta den dagen.
Måndag morgon började med skottning av boxarna. Allt spån skulle ligga i en hög i mitten så att snickarna kan byta väggarna. Ganska tungt jobb (spånskottningen :-) ) & det tog ca 1 timme innan jag va klar.
Satt med kuvertering nästan hela dan på jobbet. Va trött när jag kom hem till kaoset i stallet... Hästarna fick äta hö ute för Bosse skulle måla taket innan dom fick gå in.
Ridningen gick sådär. Red i ridhuset & på slutet gick det rätt bra iaf... Stackars Chanti blev rätt svettig för det var riktigt varmt framåt kvällen +13, skönt!
Nu är det tisdag em & jag försöker hålla mig vaken på jobbet :0 är sååå trött! Skottade boxarna i morse igen.. Förhoppningsvis är väggarna klara idag :-)
Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0