Fredag igen

En hel vecka har rusat iväg.
Ingen rolig vecka. Fick ett halvt psykbryt på allt i onsdags. Det sker dock i tystnad för min del,utom när någon tjatar på mig då om hur jag mår, då blir/är jag på dåligt humör tyvärr.
Borde ju vara glad att folk bryr sig då men jag orkar inte med det heller precis som jag inte orkar med nåt annat i det läget  :/ (Stackars Stephie <3 som ringer & är "orolig" & jag är sur & svarar kort i telefonen. Saknar dig jättemycket gumman, men tycker att det är skönt att du slipper vara hemma i kaoset!! Njut i din lilla stuga!)

Jag tillät mitt bryt att vara i ca 40 min - då låg jag på sängen medan snickarna (VVS.are & elektriker ) stökade ner huset ännu mer (I ärlighetens namn gör dom ju bara sitt jobb som vi har bett om och som vi vill ha klart!)

Det är i alla fall lätt (?) påfrestande att det alltid är folk inne & springer (med skorna på) & elen är avstängd & vattnet oxå. Man kan inte gå på toa & inte laga mat. I och för sig en vettig kombination för om du inte kan laga mat så behöver du inte gå på toan :/
Om man inte har min mage förstås... som inte alls gillar extra stress..

Men men som sagt jag har inte tid att bryta ihop nån längre stund. Stallet är ju ganska bra att ha som tillflyktsort! OM INTE det oxå var ett helt kaos :0
Ombyggnaden där började för många veckor sen & det ser ut som f-n där ute.
Ingen el just nu.... = kolmörkt i och med att även vädret är skit (=regn) Smidigt att mocka... man får nosa sig fram till högarna...
Sen har jag bara haft en hel box till 2 hästar dom sista dagarna.. Vi (läs Bosse) har fått skruva upp en provisorisk vägg till Rubin 2 kvällar i rad som vi sedan får montera ner på morgonen igen OCH skotta bort allt spån igen.. Kul kul..

Grannen Malin kom förbi en sväng i onsdags kväll ute i stallet. Det var skönt att få prata & skratta lite med en som verkligen förstår det här med renoveringens vedermödor! Dom gör ju dessutom det mesta själva. & här klagar jag på snickare, vvs.are & elektriker.... Dags att skärpa sig?!?
När vi stod där ute & pratade ropade Tim <3 inifrån att maten var klar :-)  <3 Snälla barn jag har! <3 Älskar dom sååååå mycket!!

Ridningen har gått sådär. Klättrade en dag, joggade honom igår i ridhuset utan några krav. Känner att det inte ät schysst mot hästen att kräva nåt när jag inte funkar själv.
Har 2 Div 1 tävlingar kvar att pina mig igenom sen får nog tävlandet vara för min del...
Tills jag lärt mig rida.... om det nu går.... att lära gamla hundar att sitta...?!

Provar att ge Chante MSM för att se om han får mindre mjölksyra & inte är så svårstartad :D Han är inte glad över mitt testande, det smakar tydligen inte gott :0 Jag tyckte dock redan igår att han var lite smidigare redan i början av passet.  (Jag kanske ska smutta lite på pulvret själv...) Vi får väl se.Han har ju inte gått så hårt denna veckan pållen.

Igår kväll rev Bosse ut våra "påskmattor" (pappret med gul tejp) & skurade golven medan jag handlade.
Mia & Roger kommer & hälsar på i helgen.
Det är fortfarande ett bombnedslag hemma men dom får ta det som det är & återkomma i sommar :D Eller?!?
Hoppas vädret blir bättre! Inte så kul att bara sitta inne!

Dags att stressa vidare!
Puss & Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0