Nytt golv lagt!

En hel påskhelg är över. Vi tog ledigt i torsdags oxå & packade in oss i bilen & åkte ner till Skåne till vår fina Stephie <3 Det var så härligt att krama henne igen & se hur bra hon trivs!
Vilka fina hästar hon rider & pysslar om!! Anna verkar vara jättego!
Första dan hann vi se Stephie rida 3-åriga Hektor & en fux som jag har glömt namnet på. Sen åkte vi ut & åt nere vid vattnet. Vädret i Skåne denna påsk var blåsigt & kallt tyvärr. Jag hade lite för lite kläder med mig :-/
Jag sov hos Stephie i hennes lilla stuga första natten medan Bosse & Tim sov på Lindelunda B&B. Vi somnade ganska tidigt & väckarklockan stod på 05.
På fredagen var det dags för hingstvisning. 7 hingstar skulle putsas i ordning för att glänsa inför publiken :-) Tidsscheman gjordes noggrant upp så att alla visste vad dom skulle göra & när. Stephie värmde 3 av hingstarna åt Anna, som visade alla.
Först red S 6-åriga Bellman, en jättefin fux! Sen va det dags för HC, en mörkbrun snygging. Sista (& finaste?!?) pållen S värmde var Tabasco, oxå 6 år, såå fin! Alla hingstarna skötte sig bra! Enda problemet var blåsten! Jag frös nästan ihjäl :0 Det tog hela kvällen att tina!
Lägger upp bilder på några av hästarna imorrn. Bosse hade fixat lite påskmat åt oss i stugan. Gott. Vi åt lax, prinskorv, sill & potatis :-)
Andra natten ville Tim sova med syrran så Bosse & jag åkte t Lindelunda. Vi sov t 8.15, åt en god frukost innan vi åkte t Stephie.
4 hästar skulle ridas av S. Medea var först, ett litet vackert sto. Sen kom fuxen Mambo & efter d HC. Sist ut va 3-åriga "Roffe" Coolare häst får man nog leta efter. Så snäll & ändå med mkt power. Det var jättekul att se Stephie rida & hantera alla fina hästar!! Käkade pizza ihop innan vi var tvungna att åka :-( snyft.
Saknar dig Stephie!! Men kom inte hem! Njut!!
Jag kommer snart igen!
Vi åkte vid 4-tiden mot Göteborg för att släppa av Tim hos Filip. Dom ska till Trysil en vecka:-) Blev bjudna på mat hos Eklunds innan vi fortsatte hemåt.
Hemma låg det ca 1 dm snö:( Söndagen ägnade Bosse åt att lägga golv på Stephies rum- det blev jättefint
:-) Jag red i ridhuset, med kandaret. Det gick ok.. Vi tog en promenad på kvällen i halvdant väder.
Ledig måndag= skönt! Tvättade & strök& städade en del. Red (för länge ?!?...) i ridhuset (på träns) är inte helt nöjd med varken hästen el mig men vi kämpar vidare..! :D
Bosse köpte plankstek på Dal Baffo & tog med hem, mums, men fy vad mätt jag blev!! Soffan fick besök efter :D
Puss & Kram











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0