Vi hade i alla fall tur med vädret...

Har tillbringat helgen i Kalmar. För att tävla division 1 med Mia & Vivianne.
Skulle vilja sammanfatta helgen med rubriken = Vi hade i alla fall tur med vädret :-)
Soligt & varmt vårväder bjöd Kalmar på hela helgen, härligt!
Anette åkte med mig & Chante ner. Vi kom iväg vid 15-tiden efter att jag först åkte ner på stan för att köpa namnsdagpresenter x 2 till Tim. Hittade 2 snygga T-shirtar+ 2 trisslotter (nit naturligtvis...)
Resan ner gick bra &  Chante fick en ok box i ett stall som vi delade med ett gäng trevliga Gotlänningar & deras hästar.
Jag red lite, på en ganska spänd häst, innan vi åkte till vårt boende. Vi hyrde en "lägenhet" på en hästgård ca en mil från Ridklubben Udden. Mysigt & smidigt! Jag fick väl den bättre sängen,  men vaknade med världens huvudvärk på söndagsmorgonen. Vi hade en diskussion om det kunde bero på tapeten vid min sänghörna?! En väldigt rörig tapet med en massa folk i farten...
Anette sov i en tältsäng & hennes rygg gillade inte riktigt den så vi fick ta en extra sväng inåt Kalmar centrum efter frukosten för att köpa halva mackens apotekslager för att bota våra krämpor :-)

Själva tävlingen blev ingen rolig historia. Chante var jättespänd i MSV C:2 an. Lyssnade inte & gick inte fram.... = inte kul.. Där var domaren & jag överens, vilket bara gav drygt 59 % :-(
Ok, bryt ihop & gå vidare heter det väl... Men jag orkade inte bryta ihop så vi gick helt enkelt bara vidare :D
Lite god mat ute i solen piggade upp oss.
Vivianne dök upp med sin lastbil, Fighter, (ungerska) mormor med man (svensk), stor salladsmatsäck & ett väldigt glatt & positivt humör :D
Hon siktade på 50% i sin start & var så klart överlycklig när hon nådde över 59%. Hon var nog den nöjdaste ryttaren den dagen ! Härligt!
Mia red på drygt 60% i sin "lagstart".
Dags för MSV B:3 (min laginsats)... Chanti kändes bättre på kandaret (jag red första klassen på träns)
Men för att göra en lång historia kort så tyckte inte domaren att det gick bättre i denna klassen (vilket jag faktiskt tyckte.... lite i alla fall ...) Bytena funkade. Drygt 58% & absolut inte godkänt blev domen.

Dags att inse att jag inte kan rida egentligen.
Dags att lägga av?!
Mycket pengar & tid skulle sparas... till vad??

Ja, vi får se. Jag hinner inte fundera vidare på det nu.
Tid är en bristvara för mig. Kan man köpa lite på Blocket kanske?? Men jag hinner förresten inte gå in där & kolla heller! :D

Livet skenar vidare
Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0