Bajskorvar

Måndan är avklarad.
Det var ganska lugnt på jobbet men det i sin tur gjorde att jag blev ännu tröttare än jag brukar vara :-) Somnade till ett par sekunder 3 ggr på lunchen...
Jag valde fel väg hem från jobbet = genom stan... Behövde köpa bröd & tänkte hoppa in på Netto, men när jag satt i bilköerna i stan kom jag på att jag hade ett paket att hämta på Ica i Bankeryd...
Jag hade nog sparat minst 15 min om jag hade tagit motorvägen hem från början :-/
Handlade snabbt & fick mitt paket, en nackmagnet till Chanti. Vet inte om jag tror på den men man kan väl testa?!?
2 Instruktioner var medskickade med lite olika budskap!
På den ena lappen står det att man ska börja att ha på den en kvart om dan, på den andra står det - Börja med en timme.
Efter lite fil & ett telefonsamtal med min fina syster gick jag ut & red samtidigt som Tim åkte till träningen.
Hade egentligen planerat vilodag men eftersom ridhuset är upptaget av träningar på tisdagar och onsdagar kom jag fram till att det var bättre att planera om!
Men jag borde kanske inte gjort det, både jag & hästen var oinspirerade tyvärr. Glöm & gå vidare :D
Satte på nackmagneten ca 20 min & märkte ingenting. (provade den även på mig själv när jag åt fil & kände inget...)

Sen började jag kolla Rubin lite extra. Han har tuggat en massa & skummat & dreglat ett tag. Han har i och för sig alltid (nästan) dreglat en massa när han äter ensilage. Men nu kan han börja tugga utan anledning, utan att han har nån mat.. Stackarn.
Vet inte vad jag ska tro. Hittade en knöl på halsen, mitt fram på matstrupen. Men tror inte att det är foderstrupsförstoppning. Det har ju hållit på ett tag , men blivit värre liksom.
Det får bli veterinärkoll.
Kom in från stallet vid kvart över 8. Tog en snabbdusch & ringde Stephie.
Medan vi pratade kom Linas Matkasse & det var dags att laga mat.
Inspirationen var i botten trots recept & all mat, det är för sent att laga mat vid 9 på kvällen!
Efter lite funderande bestämde jag mig i alla fall.
-Vad lagar du? frågade Stephie.
Bajskorvar & faan & hans moster svarade jag.. Mmm mums vad gott det lät va! Jag är helt övertygad om att Stephie var väldigt nöjd att hon slapp delta i denna måltid!
Egentligen hade den ett annat namn: Grekiska järpar med tsatsiki och auberginekräm..
Orkade inte göra auberginekrämen men resten blev ätbart, det serveras i typ tacobröd med sallad.

Bosse kom hem vid 22.45 (efter Tims träning) för trött för att äta.
Tim hade åkt till Linnea (som kommit hem från Cypern ) direkt efter träningen. Han dök upp vid 01- tiden... Tror ni han va hungrig på mat?!? ...neej.
Ok... Vi äter det ju till lunch imorrn... MEN... Just det. Bosse ska till Linköping på nån flygmekarkurs & Tim börjar skolan & äter där.
Ja,ja jag lagade mat i onödan, men skit samma jag mumsar väl på bajskorvarna själv imorrn lunch.... Om inte veterinären väljer att komma precis då. I så fall får jag väl ta & mocka ur dom ur kylskåpet på onsdag sen :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0