Ester

Söndagen bjöd på varmt väder, dock lite mulet emellanåt.
Jag red direkt efter frukosten, men det var väldigt svettigt ändå. Satte på kandaret & bestämde mig för ett lite kortare pass i ridhuset. Det blev inte så..
Vi är inte helt överens jag & pållen hur det ska se ut & kännas innan man kan avsluta :-/ Skrittade ut en sväng med Wilma & Jackie efter.
Chanti fick duscha efter & jag fick simma i poolen :-) Skönt!
Vi åt kyckling med ris & dragonsås innan Tim & Bosse stack iväg till Tims träning.
Jag tänkte lägga mig en timme i solen, men Peter dök upp med en släpkärra full med jord som skulle tömmas så jag hjälpte honom istället. Sen gick vi in en sväng till Malin & Sam. Peter va nyfiken på deras renovering eftersom han är i full gång själv :D
Vid 17-tiden sms.ade Estrellita att hon var klar för avfärd. Det var dags för vår årliga blåbärsplockning. Alltid lika mysigt!
Vi åkte upp till hökensås & hittade en hel del & pratade ännu mer :D
På hemvägen va Ester vrålhungrig & ville absolut bjuda mig på fika! ...
Ok, vad är öppet halv 9 en söndag kväll? Inget i Fagerhult, inget i Brandstorp men i Habo va motell västgöte öppet :D Så jag blev bjuden på kaffe med fralla & toscakaka avnjuten ute med vacker vätterutsikt med min vän med det försvenskade namnet Ester! Härligt! Tusen Tack!
Man behöver inte hitta på storslagna, dyra aktiviteter för att må riktigt bra, ibland är det lilla enkla mer värt!
Puss & Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0