Gymnasiet!

Herregud,
Min lilla Plutt har börjat gymnasiet...
Hur gammal är inte jag då!.. Detsamma kände Stephie!
Men, men vi lever & är hyfsat pigga & friska :D Trots åldern...
Sandagymnasiet är nya adressen för Tim nu i 3 år framöver.
Allt verkade bra, so far, mat, schema, klass, lärare osv. Skönt!

Jag ringde Hva veterinärerna på morgonen & bad dom komma & titta på Rubin. Dom skulle komma tisdag eller onsdag & nu är tisdagen slut utan veterinärbesök.
Han var inte hungrig när jag tog in dom vid 17-tiden.. Gick in & ställde sig & sov.
Jag satte på Chante nackmagneten igen & lämnade honom i boxen med den på någon timme.
Gick in & åt lite fil & blev strax rastlös. Typiskt mig.
Om jag har bestämt att hästen ska vila så blir jag snabbt rastlös :-)
Gick ut & vattnade blommorna, borstade båda hästarna & gick sen in & dammsög.
Matlagningen hoppade jag över eftersom vi har en massa rester som går att äta.
Tim åkte iväg till Linnea på kvällen, då gick jag ut & tog en rask promenad runt Rickarp - Målskog. Skönt!

Chante hade lagt sig ner efter en stund med magneten, helt enligt instruktionen.
Å andra sidan är det inte ovanligt att han lägger sig ner en stund på eftermiddan.. Får väl se om det är nån skillnad när jag rider :-)

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0