Läs Först!!

Torsdag
Det var en hektisk dag på jobbet. Gillar faktiskt det bättre än när det är för lugnt!
Hade bl a 18 frakter som skulle iväg. Det tar en stund att skriva i alla dom adresserna.
Jag fick ta Tims moppebil hem från jobbet idag. Bosse & Tim tog "kingen" direkt t träningen.
Det tog en stund hem, inte så mycket pga att den inte går så fort, utan pga att jag måste köra genom stan. Herregud vilka sniglande köer det är där på eftermiddan, usch!

Jag gick ut i stallet nästan på en gång.
Det blev träns idag
Tyvärr blev ridningen lite begränsad av visst sällskap därinne. (= 1 stor & 3 små ponnys)
Chante var seg & jag vill inte använda spöt för mycket i andras närvaro :-)
Det resulterar i ett dåligt pass på en häst som tillåts lata sig & en ryttare som kämpar ihjäl sig..... Inte bra.
Försökte tänka ut en lösning på problemet & kom på att det enda är att rida tidigt på morgonen, innan jobbet.

Tim lagade mat idag igen :-) kassler med potatisgratäng. Gott!

Ok. Nu till rubriken. Jag skulle ju öka min magnesium dos tyckte Heidi i Gnosjö. Oturligt nog va mina tabletter precis slut den dan men jag kom på att jag köpt till Tim för ett tag sen som låg kvar i kölkslådan.
Det står Man på dom men so what tänkte jag, det är nog bara högre dos då & det är ju bara bra. Så på onsdagskvällen tog jag en.
Torsdagskväll läste jag på burken att den bara innehöll 200 mg/ tablett & jag skulle upp i 5-600 mg.
Sagt & gjort, det blev 2 tabletter!
Sen isäng för lite sömn (förhoppningsvis) ......
Men, nej, oj vad pigg jag blev... :-( Sova var det inte tal om.
Under natten dyker burkens utseende upp på näthinnan.... Jag ser inte ordet magnesium... Vet att det var det vi frågade efter när vi köpte den...
Ja mycket sömn blev det ont om i natt, minst sagt. Men på med glasögonen kvart i 6 i morse (fredag) & läser noga på burken. Man - Vital står det & den innehåller alla möjliga piggelin vitaminer som man kan tänka sig! Inte konstigt art jag blev pigg efter dubbel dos :D
Åker nog & köper Magnesium idag, bara magnesium som man ska ta på kvällen & som man blir dåsig av!
Trötta pussar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0