En vecka

En hel vecka har gått sen sist... Vet inte vart dagarna tar vägen!
I onsdags åkte jag ut till Kiddet & tränade. Det gick jättebra! Chante kändes riktigt fin! Kul! Det blev ett träningspass som avslutades utan att vi va helt slut båda två 😊
Det fick bli tacos t middag (läs nattmat) sen, snabbaste maten!
Torsdan blev en oplanerad vilodag för hästen. Han låg & sov i boxen när jag tänkte ta ut honom på en tur i skogen och visade tydligt att han inte va intresserad av att följa med mig 😄 Lite senare tyckte båda han & Rubin att det va helt ok att gå ut & mumsa gräs en stund 😉
På lördagen åkte Bosse & jag ner till torget & köpte blommor till rabatten + uteplatsen. Det blev sen plantering i år! Men det har inte varit så varmt heller, några strödagar bara.
Nu ser det lite somrigare ut hemma iaf.
Eftermiddan ägnade jag i stallet, red & fixade i ordning inför söndagens tävling.

Anette va snäll & klev upp i ottan & följde med mig till Växjö. Vi kom iväg strax före halv 8.
Kom fram precis lagom för att last ur & rida fram. Det blåste en hel del men vi slapp regn iaf.
MSV C:2 gick ok. Chanti känns mer & mer "ridbar" inne på banan. Eller är det jag som rider mer?!? Troligen en kombination! 😊
Fick knappt 65%
MSV B:3 kändes oxå ok. Hade en miss i ett byte + att skolorna inte blev bra vilket naturligtvis drog ner en hel del eftersom det var dubbel koefficient på alla dom. 60.62% blev resultatet. Men det var ändå en hel del positiva kommentarer från domaren/domarna (i båda klasserna) som gör att det känns kul & inspirererande att träna & tävla vidare!
Inga placeringar men nöjd ändå med dagen. Laget gick inge vidare denna omgång heller. Både Vivvi & Anni hade under 60%
När jag lastade ur hemma tittade Chanti mot gräset... sen bestämde han sig & sprang dit, med mig hängande efter i änden på grimskaftet 😳Han tyckte nog att han hade gjort sig förtjänt av det plutten 😊
Kvällen blev lugn med en del att äta då det inte blev mycket av den varan under dagen.
Sen blev det måndag igen.
Jobb som vanligt, pållen fick vila & jag fick springa 5 km! Skönt!
Det blev matlagn mitt i natten igen... Men Tim åt inne i stan med Alexander så det var bara tisdagslunchen som skulle lagas. Stekt potatis,kassler & ägg blev det.
Efter tvätthängning var all energi slut så det blev sängen nästa.
Puss & Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0