Händelserik helg

Fredagen innebar studentdags.
Jacob sprang ut vid 13.45. Vi gick över till Sanda & hängde blommor runt halsen på honom & gratulerade :-) Sen åkte vi hem & jag tog in hästarna & bytte om lite innan vi åkte hem till familjen Flood.
Vilken tur dom hade med vädret! Våren har ju inte precis bjudit på fint väder.. Men fredan var härlig, solig & lagom varmt!
Dom bjöd på jättegod buffé & jordgubbstårta.
På kvällen försökte jag få ordning på packningen för att kunna åka till Stephie 06 på lörd morgon :D
Wilma, Camilla & Jackie packade oxå in sig i bilen/transporten i ösregnet denna morgon.

Stephie skulle tävla i Åsbo så vi åkte direkt dit för att titta. Hon red 5-åriga Dance the Mambo, en jättefin häst!
Dom vann LB:2 med 74.67%! Jättekul!
Så perfekt att vi hann ner för att titta oxå!
Jackie blev sen installerad i sitt nya stall, en bestämd dam visade hur allt skulle gå till, haha. Hon fick en stor fin hage iaf.
Efter lite pyssel i Annas stall + en tur till Ica,åt vi kombinerad lunch/middag som smakade ljuvligt.
Camilla hade tagit med sig av studentmaten som blev över hos dom på fredagen, jättegod lax m färskpotatis!
Och jordgubbstårta. Fast den åt vi till förrätt,medan potatisen kokade, för vi va så hungriga!
D va såå mysigt att äntligen få pussa & krama Stephie igen!
Jag fick jättefina blå benlindor + ett fint hårnät t flätan i födelsedagspresent av Stephie med, trots att jag sagt att man inte behöver ge mig presenter :-)

Anna va snäll & gav "oss" sovmorgon på söndan, ända till kl 9.
Sen va det full fart bland alla hästarna hela dan. Det var utsläpp & intagningar, borstning, lindning, ridning, tvättning m.m m.m
Stephie red fina hingsten HC och Kajsa.

Vid 3-tiden kom Wilma bort med Jackie till ridhuset & fick ett träningspass.
Efteråt fick Alice rida lite på Jackie & hon sken som en sol!

Vrålhungriga fixade vi lite mat sen, färskpotatis & fläskytterfile. Mmm, gott!
Sen var det dags för Camilla & mig att lämna våra fina flickor & åka hem till Småland igen, snyft.
Hemresan gick bra iaf & jag somnade snabbt när jag äntligen kom i säng vid halv tolv.
Duschen var upptagen en bra stund för Tim hade 5 kompisar hemma & dom badade när jag kom hem vid 22. Sen gick dom precis upp & in i duschen när jag hade druckit upp mitt te..
Men men, vi har ju fler duschar... Behövde bara lite grejer först från badrummet nere :-/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0