Lugn helg

Har haft en lugn helg utan någonting inbokat! Vet inte när det hände senast. Före påsk tror jag..
Tim hade suckfest i torsdags & tog med sig 5 kompisar hem på lite "efterfest" sen. Det var lugnt men jag har ju en förmåga att vakna vid minsta lilla ljud, så det blev inte så mycket sömn den natten.
Vilket gjorde att efter en kort uteritt ( som blev ännu kortare än planerat pga att jag fick en pinne i ögat & va tvungen att ta mig hem för att få ut pinnresterna som envist stannade kvar under ögonlocket) lite mat (grillad kyckling) så somnade jag stenhårt i soffan.
Lördan bjöd på störtregnskurar igen, red i ridhuset på förmiddan. Hästen gick helt ok, red på träns & det känns lite "smidigare". Jag ryckte manen lite snabbt sen, den var alldeles för lång!
Bosse & jag tog en promenad på kvällen och lyckades faktiskt klara oss undan regnet.
Söndagens väder var ganska likt lördagens. Lite sol men mer regn...
Jag städade & tvättade hela förmiddan.
Åt stek & färskpotatis sen.
Vid 5 gick jag över t ridhuset & "värmde upp" Chante lite åt Wilma. Han kändes fin :-) Han skötte sig bra med Wilma oxå, skönt. Det är alltid kul att se sin häst bli riden av nån annan ibland med. Händer ju inte så ofta nu sen Stephie flyttade.
Puss & kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0