Koskräck

Tog en sväng ut med Chanti igår kväll. Red upp mot Rickarp. När vi svängde in på Rickarpsvägen fick han syn på dom!!
:-0 Kossorna var utsläppta! Hjälp!!
Chant har bott hos oss i ca 6 år & vi bor bredvid en stor lagård... Man kunde ju tro att han hade vant sig vid kor nu...men NEJ!
Han fryser fast i backen & stirrar medan hjärtat slår som en stånghammare. Jag lät honom titta, tänkte att då går han nog lugnt sen när han inser att dom är instängda i sin hage en bra bit från vägen....
Men nu har även kossorna (som egentligen är ett gäng busiga ungdjur) fått syn på oss & vill gärna komma närmare & hälsa på den ståtlige rödbruna statyn med vidhängande människa. Medan hela flocken glatt kommer klumpigt galopperande över ängen inser jag att dom visst kan komma ända ner t vägen... Chante inser detsamma, förlamningen släpper överallt utom i nacken & flykten börjar
:-) Full galopp framåt!
Jag fick lite hejd på pållen uppe vid stallet i Rickarp, men då hjälpte deras hund till att få lite fart på honom igen :-/ Tack! Vi taktade vidare & hittade spöken överallt. När jag svängde upp mot Torps gård insåg jag att vi skulle möte fler kor vid Labbarp..
Fick rida med kraftig högerböjning för att komma förbi kohagen, så att han inte såg spökena!
Nåja, hem kom vi utan skador,bara helt slut i armarna (& psyket :D)
Vilken perfekt uppladdning inför tävling.. Hästen va absolut inte loss 1 sek, stel som en pinne i sidorna & nacken! Heja mig!! :-(
Sen sprang Tim & jag 5 km. Vi höll ihop halvvägs ungefär sen dök det upp en uppförsbacke & jag såg Tims ryggtavla försvinna :-) Men jag va inte jättelångt efter "i mål" = hemma.
Va inne & duschad vid 20.50 Dags att laga middag....eller inte...
Jag blir väldigt frustrerad av att jag inte ens hinner mina "måsten" varje dag.. Mår ganska dåligt av det & ser ingen lösning på det heller. Jobba heltid & ha häst går inte riktigt ihop om man är mamma tydligen. Bläää.
Kramar


Kommentarer
Postat av: Bella Davis - MODELL BLOGG

härligt med fredag!! några planer för dagen :)? puss & kram

2012-05-04 @ 13:28:42
URL: http://blogg.veckorevyn.com/belladavis/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0