Öland

Helgen har tillbringats på Öland tillsammans med pållen & lagkompisar.
Det blåste halv storm (minst) när vi åkte i lördags. Vi bestämde att ses vid Statoil i Nässjö & köra ihop alla 3 (6) eftersom alla var ensamma i bilen/transporten.
Jag var stressad & 10 min sen efter att Bosse var tvungen att fixa ett trasigt bromsljus på transporten innan jag kom iväg.
När ingen annan fanns vid macken trodde jag att dom åkt i förväg men Mia dök upp strax efter.
Sen fick vi vänta 35 min på Vivvi.
Förklaringen till det var att hennes (jätte)stora häst bestämde sig för att backa ur transporten när bommen var ditsatt.. Bommen bakom hamnade ganska lågt eftersom han är så stor så han försökte kliva över men det slutade med att han ramlade ut när bommen med fäste gick sönder. Stackarna, dom va nog lika chockade både häst & ägare.
Vi kom fram till ett soligt Öland vid 17 tiden. Hästarna fick sina nyspånade boxar & vi en stuga på Äpplerums gård.
Mia & jag red våra hästar en stund, båda kändes fina trots lång resa :-)

Vivvi startade först av alla på söndan, 09.00. Fighter va inte helt med på noterna & dom slutade på 55%.
Jag startade Msv C:2 kl.11.15 & lyckades rida ihop 67.3 % :D Det räckte för att vinna!!! Kors i taket... Det brukar inte hända mig! Kul iaf!
Vivvi startade sin msv c:2 lagstart vid 12 med nytt mod & mycket kämparglöd!
Härligt att kunna ladda om så! Hon var mer nöjd efter denna ritten (skönt) men domaren gav 55% igen.
Mias msv c start (lagstart) slutade på 58%.
Sen var det prisutdelningen för mig innan det var dags att rida fram inför msv b:3. Jag va inte lika omladdningsbar som Vivvi tyvärr.
Men 61.5% blev det.
Laget slutade 4.a av 7.
Hemresan startade vid 16 tiden & jag körde in på gården vid 20.00
Chante va väldigt nöjd med att vara hemma hos Rubin igen!
Puss&Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0