Fel håll

Onsdag
Körde åt fel håll på väg till jobbet i morse.
Jag gick upp & red innan jobbet igen. Det gick bra faktiskt - red i ridhuset. Det låter som om jag är förvånad att hästen går bra.... & ja, det är jag lite, eftersom han vilade drygt 1.5 vecka.
Hade förväntat mig en lite stel & arbetsovillig häst ....
Skönt att man kan ha fel ibland & bli positivt överraskad!

Kom iväg till jobbet något sen, åkte vid 07.50. Råkade då svänga höger ut ifrån vår grusväg = vägen genom stan.
Den vägen väljer man ALDRIG på morgnarna! Särskilt inte nu med alla vägarbeten på Kortebovägen med en massa trafikomledningar osv.
Men jag var ändå positiv & trodde att den värsta rusningstrafiken var över.
Men jag kunde inte haft mer fel!
Vid Åbolid började kön som verkligen kröp fram.
Det hade gått fortare att gå...
Det tog mig drygt 50 minuter att ta mig till jobbet. I vanliga fall tar det mellan 15-20 min.

Vädret var fint iaf! Solen sken över Vättern.

Jobbet bjöd på totalkaos runt lunch i samband med fraktbokningarna. Men det löste sig till slut, det är tydligen inte så lätt för kunderna att bestämma sig för vart dom vill ha trycksakerna skickade & hur mycket var & en ska få.
Detta resulterar i en massa ompackningar + ombokningar + ommärkningar. Och avbokningar...
Men, men - Kunden har alltid rätt! .... Eller?!? :D

Lagade korvstroganoff & makaroner till middag.
Tig en snabb powernap i soffan sen innan Buggen!
Har så kul där med Ester! Det är verkligen min må bra kväll i veckan när vi skrattar & dansar tillsammans!
Ja, inte dansar med varann då, men ni fattar :D

Buggen funkade bra, både huvet & fötterna var på alerten tack & lov!
Vi körde en del övningar som krävde huvud oxå. Bl a att dansa åt fel håll.
Låter lätt men är ganska knepigt faktiskt.
Lärde oss lite nytt oxå. Kul!!

Hade lite kvar att göra i stallet när jag kom hem (ca 22.20)
Putsade träns & sadelgjord & borstade av det värsta lagret av lera på halsen på min lortgris till häst, innan dom fick sin nattmat.
Började avmaska katterna igår, vilket inte gjorde mig så populär...
Gråger gav mig ett tjuvnyp & spottade & fräste, Kissen är något lugnare men visar sitt missnöje tydligt!
Testade att blanda avmaskningsmedlet i maten denna kväll.
Det var inte heller uppskattat.
Ingen ville ha hopkoket...
Men inget annat serverades denna kväll & hungriga var dom så till slut åt dom lite iaf.
Får nog bli sprutorna i munnen nästa gång. Då vet jag att det mesta av medicinen hamnar rätt iaf!

En kopp te med knäckebröd blev det oxå innan jag kom i säng, alldeles för sent.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0