Grå vardag

Måndag & tisdag har varit riktigt grå, regniga dagar.
Helt vanliga dagar, såna som jag längtade efter på sjukhuset på Kanarieöarna.
En vanlig dag i mitt liv består i att hå upp ca kvart i sex.
Fläta håret & måla mig innan jag går ut i stallet.
Det brukar ta ca en halvtimme att mata djuren, släppa ut dom, mocka, sopa & väga upp nytt hö.
Sen hämtar jag JP i brevlådan & går in & äter frukost.
Vid halv åtta brukar jag vara klar att åka till jobbet.
Hemåt åker jag vid halv 5. Då är det redan kolsvart ute :-( Jobbigt.
Hästarna är hungriga & har varit blöta minst sagt dom här dagarna när jag har kommit hem.

I måndags tog Tim & jag en promenad med båda pållarna på kvällen. Rubin var jättepigg & tyckte det var kul att få gå med.
Tim var inte lika pigg. Rundan runt Rickarp - Målskog är ganska jobbig när man har varit sjuk & helt inaktiv i 1 månad :-)
Bosse lagade middan i måndags - makaroner & falukorv.
Förhörde Tim på juridiken efter maten.

Tisdagen följde samma mönster. Fast jag lagade mat direkt närvjagvkom hem. Gjorde potatisbullar med bacon. Det var längesen vi åt - Gott :-)
Gick sen över till ridhuset för att försöka få till ridningen à la Stephie :D
.....det gick inte så bra... Tyvärr.....
Men orsaken var att jag hade så himla ont i ryggen :-(
Det är svårt att sitta till ordentligt då när det hugger till...
Bättre "lycka" nästa gång, eller vad man nu ska säga....

Stackars Rubin torkar knappt över natten med sin långa tjocka päls!
Han försöker så gott han kan genom att rulla sig gång på gång i spånet när han kommer in.

Sitt vackert Rubin :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0