Helg med Fars Dag

Helgen var bra.
Har sovit dåligt men det är ju inget ovanligt!
Började lördan med en hästpromenad med Bosse & båda hästarna.
Sist jag "promenerade" (läs flög & släpades runt) med Chante svor jag på att det var sista gången jag försökte gå med honom.
Men nu hade jag visst glömt det... Tyckte att det var skönt med en promenad! Och faktiskt blev det så! Chante skötte sig jättebra, han bus bet i tyglarna bara, det var det enda!
Troligen hade Rubin en lugnande inverkan.

Efter det åkte jag till A6, själv.
Köpte en skjorta & en tröja t Bosse och hittade lite till mig själv oxå.
Köpte ett linne, en jeansskjorta & en "klänning". Handlade lite på Apoteket med och en bag in box. Avslutade med en Blueberryslimmer som är såå god!
Va riktigt nöjd när jag åkte hem :-)

Det blev fläskfilé med klyftpotatis till middag. Mitt i maten såg jag genom fönstret att Mia & Amelia kom med nya ponnyn.
Han verkar jättego deras "Hugo". Söt & snäll & lagom pigg. Kul.

Städade huset sen.
Och åkte & handlade vid 19 tiden inför söndagsmiddagen.

Söndan startade med ett dressyrpass. Chanti hade den där lilla extra energin som jag vill ha, men med den kom tyvärr några spöken...
Men bortser man ifrån det så är jag nöjd.

Gick in & tog en kopp kaffe sen innan jag satte igång med middan. Lyssnade på ljudboken under tiden vilket underlättar mycket när man står ensam i köket (eller när jag städar) i flera timmar :D
Peter & Lisa kom vid halv 4.
Tim dömde en hockeymatch så han dök upp lite senare.
Det blev trerätters middag som började med en ny förrätt. Vilken inte var helt lätt att göra.
Det skulle vara parmasankorgar med pesto,sallad & lax i.
Osten smälte fint i ugnen & sen skulle flarnen svalna lite på plåten innan jag la dom på ett upp & nervänt glas.
Jag lät dom ligga 30-40 sekunder & det var för länge! Dom var helt stela. Ville inte alls forma sig till korgar...
In i ugnen igen... Det var inte lätt men till slut fick jag dom att forma sig lite :D
Gott blev det iaf!
Fläskytterfilegrytan smakade oxå bra.
Till efterrätt gjorde jag en hallon & blåbärstårta.

Bosse fick biobiljett oxå. Till Bondfilmen Skyfall. Den började 18.00 så vi åkte strax efter halv 6.
Jag tyckte filmen var sådär... Är väl ingen riktig Bond-fantast.
Men det är rätt mysigt att gå på bio ibland :-)

Mina klädinköp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0