Stephie-helg ❤

Stephie kom hem i fredags!
Mysigt att ha hela familjen hemma igen!

Jag åkte hem från jobbet vid halv 3. Hämtade Tim & så åkte vi & handlade mat.
Jag hann förbereda den innan jag sprang ut i stallet & gjorde i ordning Chante.
Det blev ett jobbigt träningspass för Chanti & mig (troligen för Stephie oxå :D ) haha.
Jag måste lära mig att inte säga för mycket positivt till S om vår ridning... Det visar sig ju att det inte är så bra...
Hahaha
Blev lite frustrerad.... & det brukar jag aldrig vara när jag rider....
vilket troligen är en del av problemet! Jag är lite för lugn & nöjer mig.
Sådan matte sådan häst i det här fallet. Chante är oxå väldigt nöjd med lite långsammare tempo & långsamma fötter!!!
Stephie tycker tvärtom :D
Hon, som vet hur det ska vara.
Jag vet oxå, egentligen...
Men det tog sig efter några pass!
Avslutade fredan med Flygande Jacob & soffan :-)

Lördagen började lugnt, Stephie hade välbehövlig sovmorgon till 9.30
Sen åkte vi till stan S, T & jag.
Det var Stephie som skulle köpa kläder men det slutade med att jag köpte en jacka & ett par byxor eller snarare tights.
Vi hann med A6 en sväng oxå.
Köpte bebiskläder där, till lille Felix, som han troligen ska heta :-) "Andranamnen" är bestämda, det blir Peter Emanuel.
Lunchen bestod av Blueberryslimmer och sockerbulle/kanelbulle. Tim åt en cheeseburgare.
Full fart hem & tog in hästarna & åkte sen till Peter & Lisa & lille Felix.
Det är nästan bestämt att han ska heta Felix, andranamnen blir Peter Emanuel.
Tim fick inte följa med oss dit stackarn.
Vi fikade & Felix fick träffa faster Stephie för första gången :-) Han sov gott i hennes famn en lång stund.
Mysigt.
Vid femtiden var det dags att åka hemåt igen.
Stephie sprang direkt över till ridhuset & red Jackie + hjälpte Wilma när hon red.
Jag gick ut & gjorde i ordning Chante direkt & gick över & fick en träning jag med :-)
Det gick bättre denna gången efter en hel del jobb :-)

Vid halv åtta gick vi in & började laga mat... En aning sent...
På menyn stod fläsk, sås & potatis.
Gott!
Sen hamnade vi alla i matkoma i soffan.

På Söndagen fick hästarna äta all frukost inne. Efter frukosten & kladdkakebak gick jag ut & fixade Chant för ännu ett träningspass :-)
Det var segt i början för oss båda men mot slutet var jag ganska nöjd faktiskt!
Nu har jag/vi en hel del att jobba med, tills S kommer hem igen.
Mumsade lite fika innan vi tog bilen till Charlies & Hööks.
Nu hittade Stephie lite kläder till slut :-) Vinterskor & 3 tröjor & handskar fick hon med sig hem :-)
Hem igen & dags att laga mat.
S ville ha kassler & broccoli gjort i ugnen (eftersom hon inte har nån ugn själv) !
Gjorde även kycklingwraps i ugnen så S fick några med sig hem tillsammans med resterna av middagen.
Sen var tyvärr helgen redan slut & det var dags för S att åka hemåt i det mörka, regniga vädret.
Tråkigt.... Saknar henne redan... Redan när hon körde ut från gården....
Men, men. Dom hästarna som hon får rida i Skåne, har vi inte här... Inte jag iaf...& inte har jag råd att köpa nån sån till henne heller...
Jag är så glad för hennes skull ändå, att hon har det så bra där nere! ❤

Jag tvättade lite, spelade lite keyboard
städade lite m.m sen.

Stephie med lille Felix


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0