Bugg buggelibugg :D

Onsdag.
Lite segt att ta sig upp på morgnarna nuförtiden. Mörkt är det & alla andra i huset sover när jag måste gå upp...
Men hästarna blir så glada när jag kommer & gnäggar högt & länge ❤
Det är så mysigt!
Katterna, i alla fall den ena (Gråger) vill oxå gärna mysa & gosa, men tyvärr har jag ju inte hur mycket tid som helst innan jobbet.
Han gör vad han kan i alla fall för att få en klapp, slänger sig ner på golvet mitt framför mina fötter bl a....
Det är rena turen att jag hittills inte har råkat trampa på honom...
Annars verkar dom göra sitt jobb ganska bra kissarna.
I söndags morse när jag skulle till Jfk var jag tvungen att ropa på Bosse innan jag startade bilen. Under den låg nämligen en råtta! Död tack & lov men en Råtta - ingen liten mus! Äckligt!
Vi har aldrig sett råttor hos oss tidigare & jag hoppas att jag slipper se fler!

Tim ringde när jag var på väg hem från jobbet & bad mig köpa guacamole.
Han & Linnea gjorde tacos!
Skönt, då slapp jag laga mat!
Jag hoppade in på Netto & försökte komma på om det var nåt mer som saknades hemma.
När jag är sådär lite halvstressad så varken hör eller ser jag dom andra som är i affären.
Så när någon sa Hej bredvid mig reagerade jag först inte alls :) men sen såg jag att det var Mia Hall. Har inte träffat henne på jättelänge. Kul att se henne !
Vi hade lite bråttom båda två & försökte prata medan vi handlade men det blev för mycket för Mia när hennes 2 buspojkar sprang gatlopp genom affären samtidigt :D. Haha, va skönt det är att mina barn är stora!
Vi bestämde att vi skulle ses efter resan.
När jag kom hem bytte jag om direkt & gick ut & red medan det fortfarande var ljust ute. Det fick bli lite snabb klättring. Chanti var snäll & höll sig lugn hela tiden.
Åt en taco sen & hann dammsuga lite innan det var dags att åka till buggen.

För andra gången denna dagen var det nån som sa - Hej, när vi klev in på Kulturhuset.
Jag tittade upp & där stod Anna Lundberg :-) Det är snart 23 år sen vi jobbade ihop på IVA!
En till som jag gärna hade pratat mer med men inte hann. Vi bestämde oxå att vi skulle ses nån dag!
Oj, vad jag ska försöka hinna umgås senare i höst :D

Buggen va jätterolig! För en gång skull var set fler killar än tjejer så man fick dansa hela tiden & igår va jag ganska bra! :D
Det finns en kille jag helst inte dansar med annars är alla helt ok.
Han jag inte vill dansa med är väldigt duktig men har svårt att sänka sig till min nivå.
Hahaha.
Men egentligen är ju det viktigt att killen kan dansa lite enklare oxå?!
& jag är ju inte nån helt nybörjare precis.
Men men, det är inga problem, jag försöker helt enkelt undvika honom så gott det går!

Efter en välbehövlig dusch tog jag en kopp te & sen i säng, alldeles för sent = 23.40



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0