Tid att andas....?!

Det blev en hektisk tisdag.
Inte så farligt på jobbet, där hann jag med det jag borde :-)
Åkte därifrån strax efter halv 5 & där började stressen.
Ringde Tim & bad honom snällt att ta in mina hungriga hästar så att jag kunde åka direkt & handla lite.
Åkte till Bankeryd för att kunna handla både mat & besöka Apoteket.
Sprang till apot.& fick naturligtvis stå i kö en bra stund, typiskt när man inte har tid... Köpte Ipren & Voltaren till Bosse i brist på starkare tabletter. Hans dunder värktabletter är slut & hans läkare är visst ute i skogen & jagar älg, väldigt olämpligt..
In på Ica en snabbis sen, sprang vanlig rundan därinne & fick förhoppningsvis med mig det som fattades hemma :D
Sprang in hemma vid 17.35, satte matkassarna utanför Tims rum & bad honom packa upp.
Kutade in i sovrummet & sa hej till en uttråkad sällskapstörstande Bosse, sa även hej då & rusade in på toaletten & gjorde ett besök där samtidigt som jag bytte om till ridkläder.
Gjorde i ordning pållen & klev in i ridhuset med honom 17.55.
Skönt 5 minuter tillgodo t o m. Wilma kom punktligt kl 18 som vi hade bestämt.
Som tur var för mig hade hon ridit Jackie redan. Vi hade annars pratat om att jag skulle rida henne lite, men vi tar det på torsdag istället.
Chante & Wilma skötte sig bra båda två. Ekipaget såg riktigt trevligt ut idag, särskilt i galoppen!
Kvart i sju var min nästa deadline...
Då var jag tvungen att lämna ridhuset,men jag lyckades inte hålla det riktigt tyvärr.
Vilket gjorde att det blev jättestressigt i stallet efter ridningen.
Jag tog bara hand om hästen & lämnade grejerna till senare.
Precis när jag stängde boxdörren bakom Chante ropade Tim att det var bråttom!
Ok, in i bilen & iväg. 9 minuter sena...
Mot Smedjehov & Tims träning.
Full gas..
Vi hann dit iaf, han fick 3 minuter på sig att byta om till fysen :-/
Jag vände bilen direkt & åkte hemåt igen.
Pratade med Stephie ❤ medan jag körde.
Fixade klart stallet sen & klev in i huset vid 20.30. Ganska trött.... Hade inte ätit sen lunchen kl 12
Tog en tallrik fil & tänkte laga mat efter.. men orken tog slut. Satt kvar i soffan istället till 21.50 när det var dags att åka mot Smedjehov igen.
Sen var det duschen & sängen för min del.
Klockan var 23.40 när jag kröp ner,
Det är för sent för mig...
Men men det är en ny dag imorrn - lite lugnare kanske?!?
Det vet jag inte än i och för sig!

Höstfärger


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0