Dåligt fredagsomdöme & fixarlördag

Mitt normalt goda omdöme försvann visst redan innan jag drack mitt halva glas vin i fredagskväll.
Jag skulle bara skritta ut en sväng på Chanti & tänkte att han nog var lite trött efter flera dagars jobb i ridhuset. Så vanligt tränsbett skulle väl funka?!?
Jag kunde inte haft mer fel.
Efter att ha pratat med Malin, Wilma, Peter & Camilla skrittade vi till slut iväg mot Labbarp.
Jag insåg snart att det inte varit nån bra ide.
Det gick ungdjur i hagen mittemot la'gårn & alla kom springande ner för att hälsa på Chante... Han är inte intresserad av det kan jag säga! Det krävs väldigt mycket övertalning för att hindra honom från att lägga alla benen på ryggen & pysa hem det fortaste han kan.
Jag insåg iaf att det var lika bra att vända & försöka ta sig hemåt för att bättra på utrustningen (läs sätta på gramanen )
Det var allt annat än skritt på vägen hem... Galopp, hopp,stepp, levad, bredsladd, capriole m.m
Högertygeln bet han fast i stenhårt så där kunde jag inte göra nåt alls.
Vi kom hem tillsammans till slut iaf, är tacksam för det!
På med gramanen & ut igen. Åt annat håll denna gången, gick runt Rickarp -
Målskog. Nu uppförde Chante sig bättre. Väl medveten om att jag nu var "starkare" än honom...

Lördan började jag med att rida. I ridhuset idag pga envist regnande. Han gick ganska bra & det var kul att rida :-)
Sen packade vi undan alla utemöblerna & kånkade upp dom på loftet på uthuset. Uppför stegen... Det är inte min favoritsysselsättning...
Tömde lite blomlådor & tog in en pall ensilage oxå.
Tvättade alla lakan & bäddade rent.

Åt en stek sen som stått på spisen & puttrat medan vi grejade.
Efter maten åkte vi till A6 en sväng.
Köpte en ny kudde & ett underlakan till Tim, en presenning, en lampa till växterna i uthuset, en matta till vardagsrummet, en liten matta till groventren, toarullshållare dit upp & mat. Lite diverse alltså :D
Åt varma mackor på kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0