Finaste Stephie är bäst!

Gick upp 05 denna söndag.
Gjorde mig själv i ordning och åt frukost innan jag gick ut i stallet.
Ville inte mata & släppa ut dom för tidigt! Regnade gjorde det som vanligt.
Vid halv sju satt vi i bilen, Bosse & jag & åkte mot Skåne till Stephie❤

Vi åkte direkt till Willands Ridklubb för att titta på när Stephie tävlade.
Hon red High Cruiser i Msv C:2, startade först, på en ganska spänd hingst :-) men det såg jättebra ut. HC slappnade av emellanåt iaf :-)
Det blev vinst med drygt 66%!

Hela supporterteamet var med! Anna,Patrik, Alice,Per (hästägare) Annas föräldrar & Moa & dom åkte "fint" i stora hästlastbilen :-)
Härligt!
Vädret var fint i Skåne men det blåste kallt!
Vid tjugo i ett var det dags för start med fuxhingsten Firenze.
Han var oxå lite spänd, inte så konstigt då det var första tävlingen för honom.
Det såg jättefint ut på banan, hon red en LA 3, ända tills Firren klev över staketet efter en travökning. Det såg inte ut som han ens märkte att det var ett staket där...
Tråkigt att bli utesluten pga det... Men dom fick gå in igen & slutföra programmet ändå. Det hade nog blivit en blågul till om inte......

Efter att hästarna blivit ompysslade åkte vi & åt tillsammans med Per P
S & jag åt god röding & blev mätta & trötta :-)
Bosses rödspätta var nog kryddad med sömnmedel för han somnade direkt sittande i Stephies soffa sen :-)

Vi fick nån timme tillsammans innan det var dags för oss att åka hem & Stephie skulle nattfodra alla "sina" hästar.

Längtar redan efter dig, min Stephie ❤

Vi va hemma vid 20.15
Det blev inget mer gjort än att mata hästarna & dricka te denna kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0