Släng ditt hjärta...

Besökte högskolans bibliotek idag efter jobbet. Kändes lite ovant & konstigt.. Så fort jag klev in på området hörde jag bara "främmande språk" Ingen pratade svenska!
Jo den snälla bibliotekarien. Tur.
Jag skulle nämligen kolla om Stephie kan låna kurslitteratur där. Det gick bra!
Fixade lånekort & fick en liten rundvandring. Blev nästan sugen på nån liten kurs för egen del.... Men vad.. & hur skulle jag hinna?
Ringde Stephie efter besöket & vi bestämde att jag ska låna dom 2 första böckerna till henne imorrn & så tar Bosse med dom ner i helgen när Tim & han åker t Malmö på cup :-)

Det blev en tur i skogen idag med Chant. Red runt Ransberg till Målskog- Rickarp. Solen var på väg ner = vackert! Men det var lite kallt. Hade både tröja & jacka på mig för första gången denna hösten.
När jag passerade ridskolan hörde jag nåt konstigt (i mina öron)..
Det var ridlektion & 2 damer var de enda eleverna. Hoppning stod tydligen på schemat. Vilket minst ett av ekipagen inte alls var sugna på.
Hästen travade mycket långsamt fram emot en liten oxer, ryttaren ser ut som hon litar på att hästen ska stanna i god tid innan hindret & det gör den snälla hästen.
Skönt :D
Ridlärarens råd till denna rädda / försiktiga ryttare löd;
"Du måste slänga ditt hjärta över hindret" ....
Ok... Tror ni det rådet hjälpte?!?
Jag har många gånger önskat att jag kunde teckna. Jag får ofta roliga bilder i huvet när folk säger "roliga" saker. Eller gör små felsägningar.
Så här ser jag framför mig hur damen sliter sitt hjärta ur bröstkorgen & kastar det över hindret. Det landar i gruset på andra sidan & ligger där & dunkar & slår.... Hoppar hästen nu tror ni?!? Med en konstig röd klump på andra sidan hindret som hotar att hoppa upp & bita en i benen..
Snälla damen, behåll ditt hjärta & hoppa bara om du själv vill & törs. Det är inget måste! I värsta fall kanske hästen slänger hela dig över hindret & ner i gruset. ( ny bild dyker upp i huvudet) Haha.
Fick veta att jag blir, ja, vad blir jag egentligen.... Mormorssyster el mammoster?!? Iaf nåt blir jag till en liten flicka i Januari :D
Jättekul J&J!
& så kommer det ju en bebis här oxå i november. Vad blir jag där plastfarmor? Nej farmorn finns ju så farfarsfru blir det nog bara, eller Ulrika helt enkelt :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0