Tidig morgon

Gick upp kvart i 5 i morse. Satt på hästen strax efter 5 :-)
Det var mörkt... & tyst.
Jag red ut en sväng & galopperade en del. Det ljusnade hyfsat snabbt så vi i alla fall såg var vi gick / sprang.
En räv tittade på oss en stund & lunkade sen vidare.
Fixade grejorna & stallet sen & gick in & duschade & fixade mig själv.

Det var full fart på jobbet som tur var, så jag hann aldrig bli trött :D
Tim jobbade både före & efter skolan & kan nu lägga till ytterligare en syssla på sitt CV - städerska eller lokalvårdare heter det nog nuförtiden.
Han fick sällskap i köket lite plötsligt på eftermiddan. Nåt svepte snabbt förbi hans huvud & sen dunkade det till i fönstret bakom honom.
På golvet satt en stackars liten fågel & bara gapade, chockad med trolig hjärnskakning.
Vi släppte ut honom & efter en stund var han borta. Förhoppningsvis pigg igen.

Hovslagaren skulle komma 16.30 så jag åkte hemåt vid kvart i 4.
Men Rolf va redan här & hade tagit in hästarna när jag kom & börjat sko Chante när jag kom hem. Smidigt!
Lagade mat (biff & potatis) diskade & städade lite på kvällen. Och hängde i soffan 😁
Tim hade sen träning = 21 -22.30
God Natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0