Träning x 2

Det är fredag förmiddag.
Strax är det fika här på jobbet. Jag gjorde äppelkaka med vaniljsås hemma på morgonen som jag har tagit med hit.
Blir förhoppningsvis gott :-)

I onsdags vilade Chanti. Jag handlade lite innan jag åkte hem & lagade mat.
Gjorde köttfärspaj, det var jättelängesen vi åt det.
Sen var det dags för veckans buggträning. Jag hämtade Ester & hon var lika go & glas som vanligt!
Buggen var jätterolig. Det gick riktigt bra, för det mesta, hade nån dip emellanåt där jag gick vilse & tappade takten : D
Men det är roligt folk med på kursen så det är bara att skratta & leta reda på takten igen & bugga vidare :-)
Det finns någon "besserwisser" ( heter det "besserbugger" då :D haha ) men man får försöka ta deras kommentarer positivt & lära sig av dom istället.

Torsdagen innebar Kiddetträning.
Jag hade bestämt mig för att inte komma iväg för sent denna gång...
Men precis som vanligt räckte inte tiden riktigt till, så jag blev ca 15 min sen ändå...
Det innebar en något kort framridning. Men det kanske bara var bra, han är ju så tjockpälsad & svettas en del så han blir lite trött.
Träningen gick bra iaf :-) han kändes ganska fin :-) Kul. Synd bara att det är fullt på alla tävlingar framöver + reserver till alla lämpliga klasser...
Det får bli träning hela vintern & så kommer vi förhoppningsvis ut i bra form i vår!
Det var mycket liv & rörelse uppe på Jfk då det är nationella hoppningar däruppe i helgen.
Det var mycket för Chante att titta på, så han hade ingen lust att gå in i transporten... Lite frustrerande.... Men det tog inte så lång stund innan jag övertygade honom att lyssna på mig istället för allt runt omkring! Det är ju ändå skönt att kunna lasta & åka själv.
Väl hemma & inne efter att ha fixat stallet blev det duschen, te och sängen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0