Hos min allra finaste Stephie!

Har varit några dagar hos Stephie i Skåne.
Jag fixade lite med blommor & hästar & hagar på morgonen i måndags innan jag åkte.
Var nere strax efter 12 tror jag.
Det var kanonväder hela tiden, jättevarmt! Kanske inte så skönt att rida i men nu får vi inte klaga på den varma sommaren, bara njuta 👍😄
Vi tog en promenad på kvällen runt i skogen vid nya gården, "Killegården"

På tisdan ringde klockan halv sex på morgonen. Halv sju satt vi i bilen & åkte till stallet.
Stephie hade inte så många att rida men det var kul att se Hektor & Bella. Plus en ny liten 3-åring, Saga, som var jättefin!
Efter en dusch åkte vi in till Kristianstad & åt bl a. Jättegod pasta med kyckling.
På kvällen tog vi en ny promenad, längre denna gången.
Onsdagen innebar full fart i stallet hela dan igen (naturligtvis) Stephie red några på ängen & jag gick med, svettigt blev det!
Jag fick skritta Fantasy sen tillsammans med Stephie & Hector. Fina hästar!
Vid 14 lastade vi Ammi & Harry & flyttade dom till nya stallet.
Det gick jättebra, lilla Ammi gick snällt på efter lite tvekan & stod stilla när vi körde.
När dom var install(er)ade åkte vi ner till havet & tog ett dopp 😃 Det var skönt efter en svettig dag men väldigt kallt.
Sen åkte vi in i Åhus & åt god pizza.
På vägen hem tog vi svängen förbi Eko & handlade lite nya stallgrejer bl a.
Jag var inget roligt sällskap denna kvällen. Hur jag än gjorde så ramlade ögonblicken igen. Förlåt Stephie!!
05.00 ringde klockan i morse idag torsdag. Oj, vad pigg jag INTE var!!
Vi släppte ut Ammi & Harry tillsammans i en stor hage. Dom sprang & busade en hel del!
När Stephie åkte till jobbet körde jag hemåt.
Vid 9-tiden var jag på jobbet. Gjorde bara det absolut nödvändigaste & åkte hem sen.
Det blev solen & poolen hela dan. Peter & Felix kom oxå.
Det var + 36 i poolen! Har aldrig varit så varmt! För varmt - inte svalkande precis.
Red ut en sväng på kvällen.
Go natt.
Imorrn blir det Ullared.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0