Många tankar...

Måndagen var lugn.
Köpte med frallor & påläggsskinka hem för P, L & lille Felixen kom förbi & fikade lite.
Chante fick en vilodag :-)

Tisdag morgon läste jag nyheterna på nätet när jag kom till jobbet, som jag brukar.
Oftast får man ju tyvärr läsa om mord, krig & andra hemskheter.
Denna dag var inget undantag.
Det som var annorlunda idag var att två artiklar gjorde mig mer illa berörd än annars. Tyvärr blir man ju lite "immun" mot allt som händer...
På gott & ont.

Tre människor hade mördats av en kapare i en buss i Norge. En ung tjej på 21 & en svensk 50-åring + busschauffören. En asylsökande som fått avslag var gärningsmannen.

Nästa nyhet var oxå mord.
En man kom fram till två unga killar, 14&15 år, vid en busshållplats & tvingade dom med sig.
Det hela fortsatte med ett källarinbrott där husägarna lyckades rädda den yngre av pojkarna.
Sedan försvann mannen ut med den 15-åriga killen & det hela slutar med två mord.
Killen & en kvinna som rusade fram för att hjälpa honom... R.I.P
Usch vad många "galningar" det finns..
Förstår att dom mår dåligt men det finns INGEN ursäkt för att ta mån annans liv!!

Jag tror att den största anledningen till att de här nyheterna berörde mer än vanligt är att det blir extra mycket känslor när åldrarna på de drabbade är nära familjens.
Sen är man väl känsligare vissa dagar.

Solen sken ute & det var ca +6 grader så jag åt snabbt (va?! Jag... Äta snabbt :D :D) & gick ut & tog en snabb promenad på 2 km. Skönt!

B mådde sådär när jag kom hem. Jag var visst lite extra "taggad" idag & skällde lite på honom för att han inte lyder doktorns order.
Han ska ta sin tisdagsmedicin (tas bara varje tisdag) ihop med lunchen för att slippa illamåendet. Inte före eller efter utan mitt i maten.
Men när jag frågar vad han har ätit till lunch svarar han -lite sallad bara.
Bra!
Eller inte.
Har han tagit medicinen för magen då?
Svar -nej, inte än. Vadå inte än.
Lunchen var ju över för typ 5 timmar sen när jag kom hem, & dom tabletterna måste ju tas samtidigt för att ha nån effekt.
Ja ja. Vill man må sämre än man måste så..... varsågod ....
Hmm

Jag lagade mat innan jag red.
Eller satte på maten iaf.
Skalade potatis & gjorde helstekt fläskytterfile som fick puttra medan jag red.
Det var lite segt att få igång motorn på Chante. Fick lite fin känsla i traven på slutet iaf :-)

Jag tvingade i B lite mat sen när jag kom in. Tim åt självmant :D så, så äckligt var det nog inte :D
Visserligen verkade den lite ojämnt kryddad för B somnade strax efter. Måste ha pepprat sömnmedel på hans köttbit ;-)
Tim pluggade samhällskunskap hela kvällen.
Jag fortsatte med att sy in hans jeans samtidigt som jag pratade med S ❤
Där snurrar oxå många tankar...

Vid halv tio kom T upp & ville bli förhörd. Så vi satt uppe & roade oss med bl a Marx syn på ekonomin osv.
Jag kom i säng 23.15
Satte klockan på 05.

Tur att mitt piggelinmedel finns :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0