Rally

Uppe tidigt i morse igen (det är torsdag idag)
Klockan ringde 05.30.

Tim & jag hoppade in i bilen 07.05 & åkte mot Smedjehov. T börjar med hockeyträning kl 8 måndag & torsdagar.
Det var +5 & småregnigt.
När vi nästan var framme (ca 3 min kvar) dök det upp en bild i mitt huvud.
Varför vet jag inte - men jag såg Tims skridskor på byrån i groventren.
Ni förstår ju svaret på frågan jag ställde sen....
-har du dina skridskor med dig?
(Dom var med hem för att slipas)

Det fick bli ett telefonsamtal hem till en nyvaken B & sen rally från 2 håll.
Jag från Smedjehov - hemåt & B (med skridskor) hemifrån mot Smedjehov.
Vi möttes vid Sandseryd & jag vände tillbaka igen.
T hann nog precis bli klar till träningen började tror jag.

Sen fortsatte jag dagen i något lugnare tempo :D

Det småregnade mesta delen av dagen så det fick bli en sväng till ridhuset igen.
Fokuserade på framåtbjudningen idag. Kändes rätt ok.
Det hoppades serier samtidigt :-( så det blev inte helt seriös ridning.... Igen...

Jag hade ett ländtäcke på Chante när jag lämnade ridhuset.
Men dörren behagade slå igen väldigt snabbt så täcket fastnade i handtaget.
Chante tog ett par snabba steg framåt & vips så kom han loss !
Kvar på dörren hängde ett trasigt ländtäcke :-(
Men, men. Det kunde varit värre.
Jag kan nog sy ihop det.

Sov Gott.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0