Sprutor

Måndagen gick bra men va sömnig.
Jag lagade mat direkt när jag kom hem & satte mig sen & lagade ett täcke åt S.
Pållen fick vila.

Idag har jag tillfälligt gått tillbaka till mitt gamla yrke.
Vid 10 träffades B & jag vid sjukhuset.
Det var dags för sprutinstruktion.
Vi fick först sticka varsin gång i en liten "kudde". B gjorde det men tittade åt ett annat håll ;-D
Men när sprutan skulle i hans eget ben fick jag göra det. Fast det är över 23 år sen jag slutade på sjukhuset kändes det inte alls ovant att spruta.
Så hädanefter ska jag ge B en spruta varje tisdag.
Förhoppningsvis slipper han det mesta av illamåendet nu med spruta istället för tabletter.
Jag åkte från jobbet redan vid halv 4 för att hinna t Habo med jobb innan dom stängde där.
Skönt att va hemma lite tidigare än vanligt.
Jag gick ut & red direkt.
Men det var en som hoppade i ridhuset. En hel bana var uppsatt + flera andra som red. Så det blev inget vettigt gjort tyvärr.
Tim har sen träning. Är inte hemma förrän efter 23...
Nu ska pållarna få lite nattmat & sen blir det sängen för mig.

Ps. B sitter bredvid mig & har huvudvärk men inget illamående! Skönt! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0