Väntar på bussen

Helgen är snart över.
Dom går så fort. Det gör veckorna oxå i och för sig.
Livet går fort! Får försöka ta vara på det lite bättre.
Oj, nu blev det djupa tankar... vilket inte riktigt är min grej.
Nog om det.

Fredan var lugn hemma. Jag var trött & orkade inte ens tänka tanken på att rida.
På lördan däremot var jag riktigt sugen. Tyckte att Chanti kändes ganska bra faktiskt. Skrittade ut en sväng efter.
"Bonden" kom när jag precis var tillbaka i stallet & skulle kolla om han kunde tömma gödselstacken åt mig.
Men det gick tyvärr inte.
Det är för lerigt i hagen för att köra in där & hans tanke att ta sig ner till höger om plattan funkade inte. Det var för brant & för blött.
Så jag får ha min skit kvar. ;-)

Bosse kokade lax till middagen. Gott!
Vid 17- tiden kom P,L & Felixen.
Vi fikade med en ny sorts kladdkaka innan vi körde en omgång Canasta.
Vi vann (B , T & jag)
Vi turades om att spela & va barnvakt.
Felix fick lite mat oxå. Han älskade den :-) Han åt två portioner med potatis, lax, ärtor & hollandaisesås.
Söndagen började med en skrittur i solsken,runt Flaskebo med Anette & Berry.
Sen krattade vi en hel del löv på baksidan. Körde bort minst 10 skottkärror.
Efter maten körde jag ut Tim till Smedjehov. Dags för bortamatch mot Skövde. Den slutade 2-2 , tyvärr vann Skövde sen på straffar.
Jag hann med en promenad med Estrellita & lilla Lilo oxå innan jag somnade på soffan en stund.
Nu sitter jag här & väntar på bussen.
Spelarbussen.
Det blir inte så mycket sömn i natt. Fast jag sover ju så dåligt ändå ;-) Är inne i en "kass" sovperiod nu igen.
Usch
Men jag har ju inte ont iaf, som B har när han vaknar på nätterna. Så jag står ut. Jag vilar ändå verkar det som!

Felix & Tims converse, en viss storleksskillnad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0