Hösthelg

Lördagen började med spåninköp.
Anette & Pelle kom & så åkte vi tillsammans först till jobbet & hämtade lastbilen & sen till Eko & köpte en pall spån + lite annat.
Vi lastade av hälften hos Anette på Labbarp & resten hos mig.
Nu har vi spån till efter jul iaf :-) Skönt.
Vi hann med en fika innan det var dags att rida.
Jag red i ridhuset. Vilket inte var det lättaste bland hinder, tränare med elev & folk med 2 stillastående ponnys mitt i. + en storhäst till...
Gjorde fläskfilé gryta sen med klyftpotatis. Gott!

Efter maten tog B & jag en promenad. Det är riktig höst ute men fortfarande ganska varmt. Vi har haft runt +12 - + 16 grader hela veckan.

Sen satte jag igång & bakade. Jag gjorde biskvier & en sockerkaka.
Vi la oss ganska tidigt.

Dags att ställa tillbaka klockan en timme natten mellan lördan & söndan.
Usch!
Jag gillar inte det. Det blir så mörkt!

Klockan ringde 06 på söndan. Vi hade kiosken i Smedjehov mellan 8-12.
Sockerkakan fick åka med för att säljas.
Vi sålde en hel del både korv hamburgare & massor av kaffe/fika :-)
Det är en bra inkomstkälla för klubben!

Jag red ut en sväng. Runt Rickarp målskog bara. Chante var jätteduktig & behöll alla 4 hovarna i marken :D
Vi galopperade till & med på grusvägarna. Utan att pållen fick stolleryck!

Jag köpte lite blomlökar förra veckan som jag snabbt grävde ner i jorden efter ridturen. Sen fick jag 10 minuter på mig att springa genom duschen & fixa håret innan vi åkte ner på stan för att äta lite.
Vi valde Dal Baffo & åt jättegod vitlöksmarinerad oxfilé.
Mums!

Hade jobb med hem över helgen som jag ägnade några timmar (framför tv.n) åt både lördag & söndag kväll.

T spenderade dagen med bortamatch i Göteborg. Det blev vinst igen & Lillemannen gjorde ett mål! Alltid kul!
Han hämtade L på vägen hem, dom har ju höstlov nästa vecka. Skönt.
Jag vill oxå ha det!

Men jag är nog den i familjen som minst behöver det nu ändå.........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0