Höststädning

Fredan på jobbet var stressig.
Hjärnblödningsvarning...
Inte bra.
Inte kul.
Jag var hemma strax efter 5 & tog in hästarna direkt innan jag började städa lite.
Putsade av ett par fönster oxå, som var katastrofskitiga...
Sen fixade jag fläskfilegryta & Bosse gjorde hasselbackspotatis. En kladdkaka hann jag oxå sno ihop innan jag sprang igenom duschen.
Strax före 7 kom Camilla, Wilma & Peter.
Vi hade mycket att prata om, klockan blev snabbt midnatt.

Lördan startade vid 8.15 efter att ha varit vaken ett antal ggr tidigare.
Fixade hästarna & stallet + krattade bort tre kärror löv innan frukosten.
Red sen.
I ridhuset,med graman. Kändes ok faktiskt, trots att Chanti har vilat tre dagar.
Efter lite fika gick B & jag ut & plockade undan alla utemöbler. B fixade poolen inför vintern oxå.
Jag fortsatte lövkrattandet & rensade bort alla gamla blommor ur blomrabatten. Skönt att ha det gjort!
Sen åt vi lax & potatis till middag & så sov jag en stund på soffan.
Skönt & välbehövligt :D
T & jag fixade kyckling i pitabröd på kvällen + bakade chocolate chip cookies.

Borde varit nere på Flyinge idag igen.
Men ibland går det bara inte. Kroppen säger nej...
Ångrar mig.... Men men.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0