Ofrivillig vilodag

Det är mörkt på morgonen nu när jag går upp & ut i stallet.
Usch, & värre blir det när vi går över till vintertid igen. Det blir i & för sig något ljusare på morgonen då fast det går ju snabbt över i mörker igen.

Onsdagen på jobbet handlade ganska mycket om frakter igen.
Packade 5 stora kartonger till Vsm.
Hann inte med nån bokföring igen...
Bättre lycka nästa gång = imorrn. :D
Dagen gick ganska snabbt iaf.

Åkte direkt hem efter jobbet.
Hästarna stod inte vid grinden som dom brukar. Dom var längst ner i hagen så jag såg dom inte ens.
Jag la in maten i krubborna & gick ut & ropade på pållarna.
Chante kom galopperande i full fart & bockade & gnäggade i varje språng! Så söööt ❤ Efter kom lille Rubin så fort som hans små korta ben kunde springa :D
In med dom & in med mig.
Åt en macka lite snabbt innan jag gick ut igen.
Men upptäckte att det gulliga hagracet hade kostat Chante en sko... :-(
Jag fick tag på Rolf som lovade att komma redan vid 12 på torsdan. Perfekt eftersom jag har Kiddet träning

Så det blev ingen ridning för mig. Ryktade honom iaf & gick in & fixade middag istället. Det blev pyttipanna på söndagssteken. Gott.
Tittade på Bönderna som söker fruar/män på Tv.

Saknad Chante sko.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0