Träning & Myshelg

Vi har haft Stephie hemma i helgen.
Jättemysigt!! ❤❤
Hon kom i torsdags nästan exakt samtidigt som jag kom hem från jobbet.
Vi åt lite mat & gick sen över till ridhuset med Chanti.
Behöver jag säga att vi fick jobba ordentligt både Chante & jag?!

På fredan jobbade jag till 2.
Stephie sov & red sen. Vilket tydligen inte var nån angenäm upplevelse :0
Vi åkte till Jfk direkt när jag kom hem & tittade på Wilmas träning med Milai, för Marika.
Det blev mycket prat med alla möjliga som vi inte har träffat på länge!
Vi blev kvar i 3 timmar & istället för att åka till Charlies som planerat fick vi åka hem & ta in hästarna.
Sen hade vi pizzakväll. Gott.

Lördan började vi på Charlies, Hööks & A6. S hittade ett träns & 2 par byxor.
T köpte väska & mössa.
Jag köpte lite bra att ha på Life & Body store.
Vi delade på 2 stora Blueberryslimmer, mums! & köpte med Soya hem.
Jag hann knappt svälja maten innan det var dags att rida.
Det gick lite bättre idag, kändes att S red igår :D
Maten hotade dock att vända & komma upp igen :0 men jag överlevde, haha.
Jag tror att vi var inne igen kvart över 4 & ca halv 5 skulle vi va hos P,L & lille F.
Jag fick med andra ord stressduscha :D
F sov när vi kom men vaknade när det var dags att fika.
Han är så söt & go lille plutten.
Efter god fika var det dags att skjutsa iväg S till kompisar.
Vi andra handlade lite på vägen hem.
Strax efter 8 åkte jag mot stan igen för att hämta S.
Vi handlade lite som vi glömt tidigare & åkte hem & åt varma mackor/toast.

Söndagen startade vid halv7 för mig.
Fixade hästarna & stallet först & tog in ensilage.
Efter frukosten åkte jag till affären (igen!) Köpte ägg för att baka med.
Gjorde kokosrutor innan vi gick ut i stallet igen.
Ridningen funkade ännu lite bättre idag.
Tack för all hjälp Stephie!! Jag lovar att jobba på "problemet" tills du kommer hem igen!
Anette kom & fikade vid 11. Då hade vi båda hunnit duscha + fixat glasyren på kakan.
En stek hamnade på spisen innan vi åkte till A6 en sväng.
S bytte storlek på ett par av byxorna & jag köpte 2 par jag med!
På hemvägen plockade vi upp Alice som åkt med sin mamma från Växjö hit för att åka med S till Skåne.
Medan jag fixade maten bakade S Ben & Jerry muffins.
T spelade match på em som slutade med vinst. Heja!
S & A åkte söderut igen efter maten :-(
Saknar dig redan min hönis!
Jag sjönk ner i soffan efter en rätt hektisk men jättemysig helg & funderade på om jag skulle sova eller gå ut & gå... Det blev det senare för jag fick ett sms av Malin som var sugen på en promenad.
Vi gick 5 km i det härliga höstvädret.
Sen hade jag dammsugningen kvar, innan jag fick en stund vid tv.n med te & macka.
Nu är det sovdags.
Go natt & Sov Gott!

Fint morgonljus på höstträden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0