Träning

Som tur var piggnade jag till igår av eftermiddagskaffet :-)

Det är ganska smidigt på måndagar & torsdagar när jag äter mindre för då blir det mindre stressigt.
Som igår när jag skulle iväg & träna för Kiddet. Jag kom hem & bytte om & gick ut i stallet & det blev mycket mindre stress än om jag skulle ätit nåt :-)

Hovslagarn fixade Chantes tappsko på lunchen så han var fit for fight igen.

Chante är så himla snäll när vi åker själva han & jag. Går rakt in i transporten & uppför sig exemplariskt :-)
Han va inte lika smidig när han va yngre ;-)
Träningen gick bra. Han kändes bättre från början (tack vare dig Stephie❤)
Vi jobbade med slutor, mest åt vänster. (Som ändå har blivit bättre sen i somras) Kom fram till att min höger axel & höger skänkel måste bak en bit.
Tittade även på piruetterna. Där har ju vänster funkat bättre än höger (lite konstigt med tanke på att vä sluta är svårare)
Chante orkade inte riktigt genom hela piruetterna först, han bröt av till trav precis efter. Men Kiddet hade lösningen. Jag samlar galoppen för tidigt. Börjar redan på kortsidan (för säkerhetsskull :D) (jag vet att du oxå har sagt det Stephie! Att jag inte ska samla så långa stunder..)
Nu ska jag skärpa mig med det!
För när jag lät honom bli något lägre i formen oxå så orkade han bättre & vi gjorde t o m en helt ok åt höger :-)

Några bytesserier hann vi oxå med. Där tyckte Chanti att det var dags att avancera lite så han körde 2.or...
Vi har egentligen inte kommit så långt än.. Haha.

Körde nöjd hem från Toveryd i duggregnet & mörkret. Som tur var är det inte så kallt än!

Åt lite sallad vid tv.n & hjälpte Tim med engelskan innan jag slocknade :-)

Hemma igen. Stackars pållen blev lite bländad av blixten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0