En helt vanlig vecka

Veckan har, som vanligt, bestått av jobb, hästar & hushållsarbete :-)
Körde halvfastedagar månd. & onsdag denna veckan för vi ska till P,L& Felix idag (torsdag)
Det funkar bättre & bättre att äta mindre 2 dar i veckan. Är inte alls så hungrig längre dom dagarna. Tycker om att röra på mig, det är jobbigare att bara sitta still. Då blir man mer sugen ;-)
Jag har tappat ett par
Tim mådde inte helt bra i tisdags så vi trodde att han skulle få det som både Bosse & jag har haft med feber halsont & förkylning.
Jag åkte till Life på A6 & köpte nåt nytt (i alla fall för mig!) att spraya i halsen som ska lindra/hindra förkylningen.
Tim gillar inte riktigt alla mina försök att pracka på honom det ena efter det andra för att inte bli så sjuk.
Han vill inte bli sjuk givetvis men tror väl inte riktigt på alla mina förslag till medikamenter....
Men denna gången tror jag att det funkade :D Han vaknade på onsdan utan feber & hade lite mindre ont i halsen! Heja. Halsen är verkligen hans akilleshäl. Allt sätter sig där.

På onsdagen vaknade jag vid 5. Bestämde mig för att gå upp & rida. Körde ett pass i ridhuset. Chante har bytt sida ....från lite stel vänster till lite stel högersida.
Jag red lite längre än tänkt pga detta & kom till jobbet ca 30 minuter senare än vanligt.
Efter jobbet kunde jag ju ta det lugnt. Lagade mat & kände sen att jag behövde röra på mig då jag messade Malin som gärna hängde med ut på en 5 km promenad.
Vädret var härligt men det hann börja mörkna innan vi var hemma.
Usch det går fort nu, mot mörkare tider.

Chanti på promenad efter ridningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0