Fixarhelg

Jag fick en hel del gjort i helgen.
Bosse & Tim åkte till Tranås på hockeycup vid 07.30 på lördagsmorgonen. Jag gick oxå upp tidigt & red ut med Anette & Berry vid kvart i nio.
Vi red över (eller under kanske jag borde säga) på andra sidan (195.an)
Skrittade bara idag för Berry har inte varit helt kry. Vi tog en längre sväng iaf & va ute 1 timme & 45 minuter.
Vädret var sådär när vi gick iväg så jag tog både tröja & jacka på mig. Men mot slutet av turen åkte jackan av när solen bröt igenom :-)
Anette red hem med Berry & kom ner till mig sen & så tog vi en god fika.

Efter det fick blommorna ute lite omvårdnad & vatten. Dom blommar jättefint än!

Sedan gick jag in & bytte om & gav mig ut & sprang. Jag hade lite svårt att bestämma mig för hur lång runda jag skulle springa men började på vanliga vägen; bort till kyrkan & under 195:an.
Sen svängde jag höger istället för vänster & sprang uppför Klerebobacken (fast på en skogsstig bredvid vägen) Den backen är inte rolig kan jag säga... & soligt & varmt var det!
Jag blev desperat törstig.. Tittade i trädgårdarna jag passerade, om jag möjligen kunde hitta nån vänlig själ som kunde bjuda mig på ett glas vatten, men hittade ingen....
När jag nästan var uppe för backen svängde jag in i skogen på vägar/stigar vi brukar rida. Det var lite svalare där i skuggan av träden.
En stund senare sprang jag ut på vägen mot Flaskebo.
Jag slog inga hastighetsrekord på dagens 9 km (1timme) men det var väldigt backigt!
Väl hemma igen hällde jag i mig ett stort glas vatten & hoppade i poolen för att svalka av mig! Det var jätteskönt, simmade en stund innan jag gick in & duschade.

Bestämde mig för att äta verum & müsli bara + 6 skivor påläggsskinka för att få lite protein.
Jag satte på gulasch som fick puttra på spisen drygt 2 timmar som vi åt tillsammans efter 22 när B&T kommit hem.
Inte bästa matupplägget för mig kände jag men det gick ;-)

Jag hann oxå med att städa & tvätta + putsa alla fönster på nedervåningen på utsidan. Även fönsterrutorna vid uteplatsen blev rena! Skönt att ha det gjort. Insidan på fönstren går ju att putsa även om det regnar.

Dalen gjorde en bra cup, dom förlorade tyvärr finalen på straffar.

Fredagskvällen var vin/öl/kattmys på uteplatsen i underbart väder!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0