Frihetsdressyr

Lördagen började med lite städning.
Sen red Malin & jag runt flaskebo.
Eftermiddan var tänkt att ägnas åt klippning av Chante.
Men....
Veterinären rekommenderade en ny lugnande medicin.
Ettt Ferromon som dom ska lukta på bara... Det funkade ju inte på Chanti....
Naturligtvis...
Så det blev ingen klippning tyvärr.

I morse (söndag) gick vi upp vid 7.
T & B skulle till Tranås på hockeymatch & jag & Malin skulle upp till Flaskebo & titta på en kurs i Frihetsdressyr.
Spännande
Vi tittade på grupp 1(4st) mellan halv9 & 10.
Dom lärde sig backa, flytta undan bakdelen, kombinera detta & att leda hästen & stanna :-)
Sen åkte vi hem & red (gick ganska bra) & efter testade jag/vi våra nya kunskaper :D
Det gick riktigt bra! Chante förstod vad jag menade. Kul.
Jag hann slänga i mig lite fil innan det var dags för lektion nr 2 på flaskebo.

Nu övade man på att backa hästen, flytta undan bakdelen & sen backa själv & få hästen att följa. Att med pinnen flytta bogarna & på så sätt få hästen att ändra riktning & t ex gå slalom mellan koner.
Den sista övningen var ett "trick"
Jenny (tränaren) visade hur man lär hästen att buga :-)

Det var ganska kallt ute så vi var genomfrusna när vi åkte hemåt trots att jag tog tjockaste vinterjackan på mig.
Jag ställde in hästarna & bestämde mig för att träningen på dom sista övningarna får vänta tills imorrn :-)

Jag gick in stället & lagade mat. Idag testade jag nåt nytt - pulled pork med potatismos. Det blev riktigt gott!

Resten av kvällen blev ganska lugn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0