Impulsköp

Tisdagen gick ganska fort på jobbet.
Bosse & jag stack ut & åt på lunchen. Vi åt pannbiff på Bennys Bar. Gott.
Ett extra plus att det serverades god hallonpaj m vaniljsås till kaffet efter :-)

Jag åkte förbi Hööks på vägen hem. Behövde köpa MSM till Chanti.
Hittade ett par gummistövlar oxå som jag till slut bestämde mig för att köpa.
Såg nämligen häromdan att det är ett hål i mina Kingsland stövlar. Dom höll kanske ett år?! ...

När jag kom hem hade min snälla son gjort negerbollar & satt på kaffe. Jag hade frallor med hem oxå så vi fick en mysfika tillsammans innan jag gick ut i stallet.
Jag vet inte vad jag ska säga om dagens dressyrpass. Stel vänstersida (igen) är nog en enkel sammanfattning.
Men jag var hyfsat nöjd på slutet :-)

Det blev duschen för Chante efteråt. Jag måste nog klippa honom redan.
Vet inte vad som hänt med hans päls. Vi klippte aldrig honom förr, det behövdes inte, han behöll sin korta fina hårrem även under vintern.
Men fr o m förra vintern verkar det vara tvärtom. Tjock päls verkar han tycka vara modernt :-/
Kanske har han pratat med Rubin, han ser redan ut som en liten isbjörn trots det jättefina vädret som vi har haft i år.
Efter ridningen var det dags för ett styrkepass.
Jesper Ordell, som levererar hösilage till mig, ringde på dan & sa att en delleverans kommer onsdag el torsdag.
Jag har fortfarande en del kvar av förra årets & ville ta in det i stallet innan det nya kommer.
Det var ca 600 kg (knappt) att flytta på.
Men, vem har världens snällaste granne?? Jo, jag/vi !!
Malin var jättesnäll & hjälpte mig. Allt gick givetvis både mycket lättare & fortare när vi var två ! Tusen Tack :D

Bosse hade fixat mat så det var bara att sätta sig i soffan efter duschen & titta på Svenska Hollywoodfruar.
Jag är glad att jag inte är nån Hollywoodfru utan en helt vanlig Bankerydsfru! Herregud va blåsta dom är.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0