Misslyckad Tävling

Lördag & dags för tävling på Grevagården i Skövde.

Släppte ut hästarna en stund på morgonen. Fixade i ordning allt på ca 1.5 timme sen & Chante & jag kom iväg ca halv 11.
Jag åkte i god tid för att hinna titta på ett par ekipage först & det var tur...
Jag tyckte synd om första ryttaren som fick ett avbrott till skritt i första bytet... Eller....?

(Jag har tyckt att det är konstigt att det är 2 byten från vänster till höger & bara ett från hö till vä.)

Nästa ryttare gjorde likadant & då började jag inse att jag har läst programmet väldigt slarvigt... Det skulle vara ett enkelt byte där.
Tur att jag tittade på några. :D

Men det hjälpte i och för sig inte mot allt annat som hände :0
Chante kändes inte bra på framridningen. Framtung & gick inte fram ordentligt.

När jag vände upp på medellinjen & tryckte på honom lite framåt började han med galoppombyten...
Lagom sur över det hälsade jag på domaren & travade framåt.
Tog vänster varv & red öppna nerför långsidan....
Det skulle jag inte gjort...
Domarn blåste & jag såg ytterligare poäng flyga iväg...
Det var bara att göra om & göra rätt = rida mellantrav på långsidan.
Sen lyckades vi med ett missförstånd till. I en 8 meters galoppvolt tyckte/trodde Chanti att vi skulle göra en piruett. Inte så bra :-(

Missnöjd var det bara att lasta & åka hem igen.
Procenten hamnade på 63.95.

Ok bara att glömma & gå vidare.
DET är jag ganska bra på iaf. Skönt att va bra på nåt .....

Städade lite hemma & tog det lugnt sen.
Bosse hade lagat mat & gjort sin första äppelkaka någonsin! Hahaha.. Ingen kommentar, men god var den :D

Snälla Hööks var klass sponsor & alla fick en påse var efter avslutad ritt! Kändes som en lite tröst faktiskt :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0