Överanalyserande...

Dagen på jobbet var "som vanligt"
Inget speciellt hände, det var varken roligt eller tråkigt, det bara var...liksom
:-)
Det godaste var hallontårtan som en leverantör bjöd på till eftermiddagsfikat.

Jag åkte & handlade lite på vägen hem.
Lite bröd bl a som T kan äta utan att kräkas ;D Haha

Ridningen gick bra idag! Chante kändes riktigt fin. Något seg i början men han kändes mjuk & fin & framförallt var formen bra :-)

Jag brukar ofta tänka igenom min ridning & försöka analysera varför hästen gick som han gick eller inte gjorde nåt som jag tyckte att han borde osv.
Jag överanslyserar säger S....
& det kan jag kanske hålla med om, men jag gillar att göra så ändå :D
Jag tror ändå att mycket hänger på ryttaren & kanske små saker som gör stor skillnad.
Det jag analyserar mest just nu är hur jag rider höger resp.vänster sluta.
Höger går & känns bra medan vänster känns allt annat än bra. Detta gäller sluta på diagonalen, på spåret går det bättre.
Jag testar lite just nu med vikten bl a.
Funderar på om jag sitter lite snett, provade en dag att luta mig mycket åt vänster i slutan & ett par ggr funkade det bättre :-)
Min senaste fundering är om jag i mina försök att forma Chanti åt vänster kanske sluter om alldeles för mycket med hela vänster skänkeln & därav motverkar hans försök att flytta sig åt vänster.....
Annars är det som S säger, sluta tänk så mycket! Haha

Men som sagt tisdagens dressyrpass kändes bra! Han fick mycket beröm & vi var inte ens svettiga när jag avslutade.

Men sen, som vanligt, började jag fundera när jag skrittade av....
Var det så bra egentligen? Jag kanske inte hade bakbenen med ordentligt, gick han fram som han borde?
Jag var på väg att sätta igång & rida igen efter att ha skrittat i 10 minuter & köra ett pass till ;-)
Men jag besinnade mig & hittade tillbaka till min känsla som jag haft innan Att jag var nöjd!

Ja ja. Det är sån jag är & kommer att fortsätta vara!
Usch vad jag svamlar en massa oxå ser jag. Jag ska försök hålla mina analyser för mig själv hädanefter då ingen annan än jag kan ha nytta eller nöje av dom!!

Älskar min häst i alla fall!
& naturligtvis min familj! & våra andra djur!

Slut på svammel för idag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0