Pannkaka & Fruktkusar

Måndagen var ganska händelselös egentligen.
Bosse var hemma, sjukskriven ett tag nu.
Jag tog med mig min portion soppa & en skiva finn crisp till lunch.
Det funkar bra tycker jag. Är inte så galet hungrig dom dagarna faktiskt. I början var jag extra trött på fastedagarna men nu känner jag mig piggare!

Jag hade tid för mammografi vid kvart i sex & kände att det inte var så stor idé att åka hem emellan. Åka & ta en smoothie (lockande) eller fika var ju inte heller att tänka på så jag åkte direkt upp till sjukhuset.
Tänkte att jag får väl plöja veckotidningar i 45 minuter då :D
Jag läser ju aldrig såna annars :D
Men det var helt tomt i väntrummet & jag hann bara ta tag i en tidning & slå upp första sidan när jag blev inropad.
Skönt, då blev jag inte så sen hem :-)

Visst är bilden nedan rolig :D :D
Ni som har varit med om det skrattar nog tror jag! Eller gråter ni?!?
För mig känns det bra att det kollas upp iaf!

Väl hemma lagade vi dagens middag.
Vit fiberpasta med kyckling gjord i ugnen & isbergssallad.
Gott.
Vi brukar variera mellan den menyn & räksallad till middag på månd. & torsdagar.

Sen åkte B till affären & jag gick ut & red. Kom inte iväg förrän 19.20 så det fick bli lite klättring bara. Snabbt avklarat & jag hann innan det blev för mörkt.
Usch nu kommer den kolsvarta årstiden med ridning i totalt mörker :-(
Chante var snäll & uppförde sig hela turen idag :-) trots att jag inte tog på gramantygeln ;-)

Vi tog en kopp te sen & kollade Ensam Mamma Söker. Behövde använda skämskudden några ggr....
Tim gjorde ett par mackor & satt med oss. Efter en stund säger han;
-Oh fy fasen, jag har ätit en hel macka med russin i!
Neej, sa jag, vi köper ju aldrig bröd med russin i, ingen av oss gillar det!
Men när jag tittade närmare så var det definitivt något annat än mjöl i mackan.
Det visade sig att B har köpt "Fruktkusar"! De innehåller både tranbär & aprikos....

Jag blir alltid lite förvånad att man efter alla år inte har koll.... Fast det är ju jag som har handlat 95% av maten jämt tror jag ;-)
Kanske inte borde skriva detta...
Jag blev lika förvånad i somras när B skulle göra en tårta att ta med till jobbet på sin födelsedag.
När han frågar -Hur gör man?! :0

Då började jag fundera på hur många tårtor jag har gjort under alla år...
Om jag räknar rätt har vi firat 100 födelsedagar ihop i familjen. Sen har det gjorts tårtor för att fira annat med, segrar,Green card, körkort, jul, midsommar m m 🎂🍰

Men men, det är ju mycket annat som B gör som inte jag kan så det jämnar nog ut sig!

Vi hade fint månsken på vår ridtur.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0