Söndag & Höst

Kunde inte sova länge på söndan heller. Var ute i stallet & matade djuren vid 07.15.
Efter lite egen frukost gick jag ut & red.
Dressyr idag. Vilket gav både positiva & negativa upplevelser. Fast mest positiva :-) som tur är.
Det är vänster slutan som spökar annars kändes mycket rätt ok faktiskt.
Jag tog en promenad med pållen i skogen efteråt.
Ryckte även manen innan han fick gå ut till den gnäggande lille Rubin i hagen.
Dom är så söta & gillar verkligen varann ❤

Fixade "lillgrisen" Rubins krubba & vattenkopp sen. Det är ett måste att städa dom minst en gång i veckan.
Fyllde på vatten ute oxå & putsade sadel & träns.

Efter lite fika tog jag med mig Tim ut & vi plockade ner studsmattan inför vintern.
Sen hjälpte Tim mig oxå att få bort en gammal rundbal med hö som har blivit liggande under en presenning i nästan 2 år.
Jätteskönt att äntligen ha fått bort den.
Det var inte så fräscht kan jag säga!
Vad nöjd man känner sig när man har gjort såna grejer som har hängt över en länge! :D

Pizza fick det bli idag. Gott.
Jag blev inte ens proppmätt efter...fast jag åt upp nästan hela (lämnade kanterna) Jag låg nog minus från lördan på matkontot :D

Tänkte klippa Chante på kvällen men upptäckte att jag inte hade tillräckligt mycket Domesudan (lugnande) hemma.
Ville inte chansa. Vore tråkigt att ha en halvklippt eller en hysterisk häst.

Det blev en stund på spikmattan istället.

Nu känns det som höst. Frågan är om det var dom 2 sista sensommardagarna i fredags & lördags?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0