Dagen A

Igår, torsdag var det dagen A som i Avgipsning för mig.
Klockan 14 hade jag tid där. Tim & jag åkte upp till Ikea innan & åt lunch.
Både gott, smidigt & billigt.

Gipset skulle sågas upp & man blir ju lite orolig när hon kommer med sågklingan & siktar in sig på mitt ben :0
Men hon förklarade att sågen bara vibrerar (snurrar inte som en vanlig sån såg) & att hon inte hade tänkt såga av mig benet.
& det tackar man ju för :D
Av kom det & ut kom en blå-lila svullen Alienfot :0
Men det kändes ok tyckte jag & hoppade ner till röntgen.
Där gick det både fort & smidigt.
Sen hoppade jag upp igen till Ortoped mottagningen där jag hade tid hos läkaren kl 15.
Deras väntrum är mini litet & alltid fullt.
Jag satte mig bredvid en dam som började prata direkt.
Strax därefter kom en dam till som sa att -Ja då får vi roa varann en stund :D & så pratades det ännu mer skador, behandlingar, läkare, sjukvårdsbemötande m.m m.m
Mycket roligare än att sitta ensam, tyst & vänta måste jag säga.
Lite osvenskt men kul :-)
Läkaren var sen & ursäktade sig, men jag sa att det gjorde inget för vi hade så trevligt sällskap av varann i väntrummet!

"Min" doktor för dagen var lite för hårdhänt för min smak. Hon tryckte glatt in tummarna överallt på min stackars fotled :-(
Röntgenbilderna såg bra ut iaf, skönt.
2 stift sitter på utsidan av foten & 2 skruvar + 2 märlor på insidan. Allt satt kvar på rätt ställen :-)
Sen tyckte hon att jag skulle gå lite.....
Lättare sagt än gjort det.
Med kryckorna tog jag några försiktiga steg.
Det gjorde inte så ont i fotleden men det känns som om jag går på kuddar.
Jag är så svullen under fotsulan & det känns som ett jätteblåmärke så det gjorde ont att belasta. & så är ju fotleden så stel!
Men det kändes rätt ok ändå.
Ända tills jag kom hem & studerade den lite mer....
Den är inte vacker :-(
Är det verkligen en av mina kroppsdelar?? :0
Det var skönt att duscha benet & foten & smörja in den ordentligt på kvällen.
Skinnet är liksom hårt & snustorrt.
Det tar nog några dagar att få ordning på den.

Fredag morgon var inte humöret riktigt på topp heller.
Det kändes jobbigt att behöva åka till sjukgymnasten. Ville hellre "vara ifred" med min Alien.
Men sjukgymnasten gav mig bra övningar & pressade mig inte för hårt utan visade hur jag ska gå med väldigt korta steg osv.
Jag fick en massa övningar som jag ska träna med & en återbesökstid nästa torsdag.
Humöret åkte upp lite efter besöket ;-)
Jag har tränat en hel del idag, försöker gå här hemma. Med kryckor, men ändå belasta foten.
B & jag åkte & handlade lite på em & sen lagade jag fajitakyckling.
T åt & sen åkte han på fest.
Imorrn ska han upp tidigt & spela golf tävling....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0