Födelsedag

Igår den 2/8 var det B:s födelsedag.
Han blev "uppvaktad" på sängen med paket redan vid 7 på morgonen.
T skulle iväg på golftävling.
Det är ju så svårt att köpa presenter till oss som är "lite" äldre ;-)
Men i år tyckte jag att jag hade kommit på bra saker.
B visade mig, för ett par veckor sen, ett par mc jeans som han ville ha.
Dom säljs på nätet,men det finns även en butik i Växjö.
Jag låtsades halvt ointresserad men la noga märke till sidans namn & exakt vilka jeans det var.
Sen beställde jag dom.
B handlar aldrig på nätet & min förhoppning var ju att han inte skulle ta sig till Växjö innan födelsedagen.
Men... I torsdags när jag kom hem från sjukhuset kommer han glatt hem & har varit i Växjö & visar upp ett par nya skinnbrallor....
Kul... NOT!
-Ok, sa jag. Nya skinnbrallor. Var det inte mc-jeans du skulle ha??
- Nej dom ville jag inte ha efter att ha pratat med dom i butiken, fick jag till svar.
Tydligen går inte jeansen sönder om man kör omkull men man kan ändå få som brännskador på huden när man slår i asfalten :-(
Jaha, så bra var den presenten.
Han fick den ändå... & får skälv åka ner & byta ut dom mot en hjälm som han vill ha.
Han fick en elektrisk potatisskalare oxå. Han är så petnoga när han skrapar färskpotatisen så nu kommer han spara flera timmar om dan :D
Ett par t-shirtar fick han oxå.
T åkte iväg före 8.
B & jag gjorde oss i ordning & åkte till City Gross & handlade lite till.
Vi trodde att vi handlat färdigt dan innan då inköpen gjordes för att fixa mat till Mats & Marie som jag bjudit hem på em.
Men det visade sig att Jacob,Milia & Emmy gärna ville följa med (jättekul!) så vi fyllde på med en lax till bl a.

Sen hade jag träffat Karin & Maggi på torsd. kvällen & vi bestämde att dom skulle komma på lite fika vid 13-tiden.
Vi köpte räkmackor till oss 4 att "lunchfika" på.

Vi hann förbereda det mesta av middagsmaten innan K&M kom.
Räkmackorna var goda & dom hade med fika oxå så det blev kaffe, kaka, hallon & grädde efter :-)
Det var riktigt varmt oxå så vi tog ett dopp i poolen med.

Jag kunde gå I vattnet!!
Utan kryckor!!
Kändes jätteskönt!
Ska försöka träna en stund i vattnet varje dag nu.
Det känns som om jag är jättetung på land när jag ska lägga vikten på vänsterfoten men i vattnet blev jag lätt som en plätt!

Efter en dusch, lite mer matfix & en kort vila med foten i högläge var vi redo för nästa gäng.
Floods dök upp strax efter fyra.
3 hoppade i poolen medan maten blev klar.
Vi åt vinkokt lax med färskpotatis.
Gott.
Sen åt vi hallon & blåbärstårta innan en poolvolleybollmatch drog igång.
B & Mats mot Jacob & Emmy.
Fyra vinnarskallar!
Som tur var vann dom varsin match :D

Ungdomarna åkte sen hem & vi "gamlingar" tog fram kortlekarna.
B & jag hade världens flyt & vann kvällens Canasta omgång lätt :-)

Tur att vi har flyt med något ;-)

Foten mådde inte jättebra av denna intensiva dag precis. Den var svullen som en ballong.
Det var skönt att lägga sig vid 01.15
(bara för att kliva upp en timme senare & åka & hämta T vid bussen)
Han var på fest igen. Både fredag & lördag....
Festprisse :-D
Men inte en gång har han kommit hem "synligt påverkad". Skönt ;-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0