Lex Maria??

Tidig uppgång ur sängen i morse. 
Usch vad trött jag var ;-)
Man vänjer sig snabbt vid att ha sovmorgon!
Sjukgymnasten var nöjd & tyckte inte att vi behövde ses mer ;-)
Hon tycker att jag tränar på bra. 
För bra. 
Jag behöver dra ner lite på mina PWalks
Jag har en "trasig" fettkudde under foten som gör lite ont. 
Jag tog vägen förbi "luckan" innan jag lämnade vårdcentralen. 
Jag har ju fortfarande inte hört nåt om svaret på osteoporos "röntgen"
I kallelsen stod det att svaret skickas till din vårdcentral & du blir kontaktad av dom. 
Jag har inte hört nåt. 
(& inte kommit ihåg att ringa själv heller)
Tjejen i luckan såg lite frågande ut men hämtade en sjuksköterska. 
Hon tog upp min journal & tittade & sa sen att hon inte kunde tyda siffrorna... Hon satte snabbt upp en telefontid till en läkare. På fredag morgon. 
Men jag bad att få läsa...
& helt klart står det att jag har osteopati (= stadie mellan normal & osteoporos (benskör) i båda höfterna & sen tror jag att det stod osteoporos i ländryggen ....
Det är nästan ett halvår sen behandlingen skulle varit igång....
Hur trött blir man. 
Svaret har gått till vårdcentralen men ingen har sett det eller brytt sig. 
Hur mycket annat faller mellan stolarna?
Nu dör ju inte jag av detta men om jag inte hade frågat hade jag inte fått veta & inte fått nån behandling...
Inte bra. 
Trött blir jag. 
Men men. Nog om det. 

Jag red i ridhuset när jag kom hem. 
Det snöade stora blöta flingor ute & blåste halv storm. 
Ridningen gick bra idag :-)
Sen var det dags för jobb igen. 
Vi åt lasagne till lunch & sen åkte jag till Anette för att fika :-)

Alltså Gråger tar priset i "dålig hållning" :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0