Ridning igen

Fredagskvällen blev laserkväll.
Det tar ett par timmar innan all behandling är klar.
Hade sen en lugn kväll.

Jag red direkt efter frukosten på lördan.
Lite sugen faktiskt på att komma igång igen.
Var inne i ridhuset, för säkerhetsskull.
Men han va snäll, kändes rätt ok. Förutom i mina revben :0
Trodde inte att det skulle bli så ont efter som det blev!

P & Felix kom medan jag red. Dom ville ha fika med hembakat. Jag fick välja om jag ville göra kladdkaka eller cornflakes kakor. Det blev Corn flakes. Det går snabbt & smidigt.
& Gott :-)
Felix tyckte oxå om ;-)
Efter fikat åkte B & P till stan & kollade på en bil. F stannade hemma hos T, L & mig.
Han fick lite mat & sen lekte vi. Han va ganska... Ja vad ska jag säga... Mammig... Men vad blir det i detta fallet... Plastfarmorig? :D eller Ulrikig?
Haha.
Han va i alla fall noga med att inte släppa mig eller T mer än nåt steg bort.

Till middag blev det stek.

Framåt kvällen kände jag att det var dags att röra lite på dig igen så jag gick ut & sprang 5 km.
Skönt.
T åkte till kompisar sen & B & jag intog soffan. B mår inte så bra. Har bytt ut nån medicin & har mer ont + är yr & trött.
Inte kul.
Tydligen är det bestämt att han ska prova så fram till återbesöket på fredag.
Jobbigt.
Han la sig tidigt så jag fick kolla melodifestivalen själv.
Den va ingen hit.
Det blev tidigt i säng för mig med.

Det blev kass sömn natten mellan lördag & söndag.
B hade ont & va uppe en del & T kom hem mitt i natten med kompisar osv.
Fast dom var väldigt tysta :-)

Det var lite vårkänsla ute när vi vaknade på söndan.
Plusgrader & det mesta av snön töade bort. Skönt tycker jag :-)
Tanken var att jag skulle rida ut en sväng men Chante var riktigt busig i hagen när jag kom ut för att rida...
Så jag bestämde mig för en kombo, lite ridhus & en sväng ut efter.
Det funkade bra.
Jag tog på dom nya ridstövlarna, måste ju försöka :0
Det kändes nog lite bättre än sist men det är stelt & svårt att rida med nya stövlar! Usch.
Pållen gick ok iaf.

Klockan 12 var det laserdags igen.
E började med T & han tycker att han har mycket mindre ont nu än innan vi började med lasern.
På B fortsatte behandlingen på hö hand & hö knä + några av psoriasis såren.

T åt pytt i panna innan han åkte tull Smedjehov för att vara med, som publik, när hans lag hade match.
B & jag åt rökt lax. Mums!
Sen kändes det som det var dags att röra på sig igen :D
Malin ville gärna gå med på en promenad, kul med sällskap.
Det blev en tur till Ica framåt kvällen & sen gjorde jag hemgjord pizza.
Lugn kväll igen :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0