Snöoväder & Tanthoppning

Torsdagens resa till Gbg gick bra trots snöoväder.
Dom bröt för trafikvarningar på radion stup i ett. Vi såg bara en olycka som tur var. Vi var hemma vid midnatt.
Fredagen gick oxå väldigt fort på jobbet.
Hade 2 leveranser på vägen hem så jag var inte hemma förrän halv 6.
Jag satte mig i soffan & åt lite yoghurt innan jag skulle gå ut & rida. Men råkade somna & vaknade 21.15 :0
Det blev ingen ridning...
Vi fixade tacos istället som vi åt när T kom hem från hockeyträningen vid 22.

Det var riktigt ruskväder när vi vaknade på lördan. Snöblandat regn & halv storm. Inte skönt så det fick bli ridhuset.
När jag kom dit strax före 10 var det en hel bana uppbyggd därinne.
Suck.
Men det var inte bokat (som jag var rädd för) utan det var Anette & en ponnytjej som skulle hoppa lite för Ange.
Det var skönt att slippa gå ut i ovädret!
Ange tyckte att jag skulle vara med på tanthoppningen men när jag sa att jag bara har en dressyrsadel så ville hon inte ha mig med ;-)
Men jag fick vara med på cavalettina först & det var kul!
Det hade varit kul att "tanthoppa"
Får nog prova min gamla hoppsadel på Chanti nån dag :D
Jag tror att det hade varit kul för pållen att hoppa lite oxå!

Lite städning & matlagning + OS-tittning blev det sen.
På kvällen var vi bjudna till Floods på räkmacka & canasta. Gott & kul.
Vi vände ett stort underläge i canastan till vinst :D

Jag sov riktigt dåligt mellan lördan & söndan. Gick upp halv 8 & red sen ut med Anette vid 9.30.
Vi red över på andra sidan 195.an.
Tanken var att vi skulle galoppera lite men Berry var lite för taggad så vi fick trava istället.
Vädret var inte det bästa. Regn av & till plus blåst.
Resten av dagen blev ungefär som lördagen. Städning, matlagning & så lite barnvaktande.
Felix kom vid 4-tiden & stannade drygt 2 timmar. Han var jättego & glad hela tiden. Goding!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0