Vecka 6 2014

En hel vecka har gått.
Jag har inte hunnit skriva någon av dagarna.
Egentligen har det inte hänt så mycket.
Det har varit mycket på jobbet, många plockjobb så vi har haft extrapersonal. Vilket i sin tur innebär att jag måste vara på jobbet senast 7.30.
Ofta är klockan närmare 8 i vanliga fall när jag börjar jobba.

Jag var på Granngården & köpte hästmat på lunchen i måndags & sen hoppade jag in på A6 efter jobbet.
Behövde lite medicin & nån ny tröja. Tänkte bara kolla snabbt på HM men där hittade jag inget.
När jag sen passerade Lindex på väg tillbaka från Apoteket, såg jag en tröja jag gillade. Det slutade med 2 stickade tröjor & en t-shirt. Bra.

På kvällen när jag red i ridhuset hade jag så ont i revbenen att jag ville gråta. Det blev inte så bra ridet om jag säger så...
På tisdagen red jag ut en sväng istället. Det var någon plusgrad & helt vindstilla & lugnt ute. Skönt!
I onsdags gick det rätt bra att rida. Det gjorde inte speciellt ont.
Igårkväll var det träning för Kiddet.
Jag hade en lite busig häst men han skötte sig bra! Jag hade vissa räkneproblem bara :-0
Jag kunde inte räkna till 3 & inte till 1... Bara till 2 :-)
Fast till slut kunde jag göra 5 byten i var tredje oxå :-)
Jobbade med galoppslutorna oxå. Dom var bättre än sist iaf :-)

Idag (fredag) började det med en hel katastrof på jobbet, fast det löste sig hyfsat efter lite samtal & krångel & extraarbete.
Men jag tänker inte tänka på jobbet nu.
Nu är det helg :D
Yes!
Vid halv 10 var jag med T upp till Ryhov.
Han skulle byta gips.
Få ett plastgips.
Han behöver kunna duscha ordentligt eftersom han tränar så mycket... Trots bruten arm & gips....
Mamman har inte så mycket att säga till om längre :-/
Nu är det dags för ett glas vin & soffhäng.
Det blir grillad kyckling sen vid 21.45 när T kommer hem.

Roliga morötter fick jag med i säcken som jag köpte på Granngården.
En kissnödig & en "okissnödig" :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0